در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

درخواست هاشمی از شهردار تهران برای پیگیری مصوبه تخصیص اتوبوس‌های جدید

رئیس شورای شهر تهران از حناچی خواست که مصوبه دولت مبنی بر تخصیص اتوبوس‌های جدید را هر چه سریع‌تر پیگیری کند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در آیین افتتاح و بهره برداری از باغ سلیمانیه که صبح امروز (دوشنبه بیست و چهارم آذر ماه) برگزار شد، اظهار کرد: تهران در گذشته باغ بوده و از یک میلیون پارسل شهر تهران شاید بیش از یک دهم آن‌ها پارسل‌های مهم بوده‌اند.

وی افزود: ۱۰۰ هزار قطعه باغ حداقل در تهران داشتیم که متأسفانه از حدود ۶۰ سال پیش تاکنون بخش مهمی از آن‌ها جایگزین ساختمان‌ها شده‌اند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه تلاش‌های بسیاری برای افتتاح پارک در شهر تهران صورت گرفته است، گفت: پس از انقلاب کمتر از ۲۰۰ پارک در تهران وجود داشت، اما اکنون تعداد آن‌ها به بیش از ۲۲۰۰ پارک رسیده است.


بیشتر بخوانید


هاشمی با اشاره به بودجه شهرداری تهران تصریح کرد: حدود ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ میلیارد تومان هزینه رسیدگی به فضای سبز است و این نشان از آن دارد که شهرداری برای توسعه فضای سبز شهر تهران پای کار است.

وی افزود: البته باید توجه داشت که عمده این هزینه‌ها برای پرسنل خرج می‌شوند و نقش مساحت در پرداخت‌ها اهمیت بسزایی دارد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: اگر به فعالیت‌هایی که سازمان بوستان‌ها و کمیسیون محیط زیست و سلامت در امر ساماندهی باغ‌ها در تهران انجام می‌دهند توجه کنیم می‌بینیم که اکنون همه آرا دیده می‌شوند و این کار ارزشمندی است که باید نسبت به آن اهتمام داشته باشیم تا در آینده هم این کار ادامه پیدا کند.

هاشمی بیان کرد: باغ سلیمانیه در تهاتر با بنیاد مستضعفان و از پولی که در عوارض قطع اشجار به دست آمده افتتاح شده است و شاهد فضای سبز مناسبی در منطقه ۱۴ هستیم.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به قطع اشجار گفت: خوشبختانه سامانه‌ای که افتتاح شده است باعث می‌شود تا عوارض به درستی دریافت شوند و اکنون درآمدی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان کسب شده و این روند باید ادامه پیدا کند تا هم قطع درختان کاهش یابد و هم باغ‌های دیگری ساخته شوند.

رئیس شورای شهر تهران خطاب به شهردار تهران گفت: از شما می‌خواهم مصوبه دولت مبنی بر تخصیص اتوبوس‌های جدید را پیگیری کنید تا هر چه زودتر آن‌ها به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شوند و تا پایان دوره شاهد اتوبوس‌های برقی باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار