شهردار تهران در آئین بهره برداری از خانه بزرگ آقا؛

۵ هزار اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی شهرها اضافه می شود/ طرح تفصیلی منطقه ۲۲ تصویب نهایی شد

حناچی گفت: ۵ هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی اضافه خواهد شد و شهرداری‌ها حدود ۱۷ درصد سهم را پرداخت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم افتتاح و بهره برداری از باغ سلیمانیه که صبح امروز برگزار شد اظهار کرد: خوشحالم که توانستیم امروز به قول‌هایی که داده بودیم عمل کنیم.

شهردار تهران با اشاره به توسعه فضای سبز گفت: این کار یکی از راهبرد‌های اصلی مدیریت فضای شهری است و تغییر محیط داخل محدوده از جمله تاثیرات آن است. از ابتدای دوره هفده باغ و انشاالله تا آخر دوره، در سال آینده هم ۱۷ باغ دیگر به محدوده شهر تهران اضافه خواهد شد.

حناچی ادامه داد: بخشی از این باغ‌ها سال‌ها متروکه افتاده بودند و کسی به سراغ آن‌ها نمی‌رفت، اما در حال حاضر اقدامات خوبی در حال شکل گیری است و از جمله دستاورد‌های شورای شهر تعیین راهبرد‌های درست و توسعه فضای سبز مورد نیاز تهران است.


وی با اشاره به جلسه امروز در کمیسیون ماده ۵  اظهار کرد: در این کمیسیون طرح تفصیلی منطقه ۲۲ به تصویب نهایی رسید این کار بسیار مهمی بود که منجر به انضباط بخشی به شهر که یکی از شعار‌های ما بوده است می‌شود.

وی با اشاره به منطقه ۱۴ گقت: سرانه فضای سبز این منطقه ۳.۲ متر است در حالیکه سرانه استاندارد بدون فضا‌های فرهنگی و ورزشی باید در حدود ۱۲ متر باشد.

حناچی با اشاره به راه اندازی حساب مخصوص در خزانه برای فضا‌های شهری گفت: یکی از دلایلی که با سرعت بیشتری حرکت می‌کنیم وجود همین حساب است و این راهبرد باید در اداره امور شهر هم مورد استفاده قرار گیرد و مردم بدانند که عوارض اخذ شده از آن‌ها در حوزه مخصوص به خودشان خرج می‌شود و در اینصورت شاید با اشتیاق بیشتری همکاری کنند.

شهردار تهران افزود: در بسیاری از کشور‌های پیشرفته دنیا مردم سعی می‌کنند در منطقه خودشان خرید کنند تا عوارض اخذ شده برای خودشان خرج شود و خوب است اکنون که در آستانه بودجه ۱۴۰۰ هستیم به این موضوع توجه کنیم تا این تلاش به نتیجه برسد.

وی با اشاره به عوارض اخذ شده از پارکینگ‌ها اظهار کرد: برای اینکار خزانه جداگانه‌ای تعیین شده است.

شهردار تهران با اشاره به دیگر باغ‌هایی که قرار است تملک شوند بیان کرد: در حال حاضر در منطقه ۶ برای یک باغ مذاکره می‌کنیم که اگر این اتفاق منتج به نتیجه شود اتفاق خوبی رخ می‌دهد.

حناچی با اشاره به باغ سلیمانیه اظهار کرد: این باغ دارای ویژگی‌های منحصر بفرد و ایرانی است.

وی با اشاره به املاک گفت: این مشکل در تمام حوزه‌ها وجود دارد و باید آن‌ها را برطرف کنیم، اما بخشی از آن دست ما نیست بلکه ناشی از مشکلات حقوقی است که زمان را طولانی می‌کند.

حناچی با بیان اینکه این بوستان برای معلولان مناسب سازی شده است اظهار کرد:انجام  این کار به طور کامل، سیاستی است که باید آن را دنبال کنیم و باغ سلیمانیه نمونه خوبی است تا نشان دهیم که با مناسب سازی کامل ، افتتاح شده است.

وی با اشاره به توافق شهرداری با وزارت بهداشت اظهار کرد: شبکه سلامت‌ که در طول توسعه کشور وجود دارد در تهران ضعیف است. وزارت بهداشت پیشنهاد داده تا شهرداری خانه‌های بهداشت را به مردم ارائه کند که در حال حاضر این اقدام انجام می‌شود، اما به عنوان ماموریت رسمی که وزارت بهداشت آن را پشتیبانی کند تا کنون نداشتیم و اگر وزارت بهداشت کمک کند کاری گسترده است که ۱۹ مرکز درمانی در سطح مناطق و نه درمانگاه بزرگ در سطح شهر مورد پشتیبانی قرار می‌گیرند.

حناچی گفت: در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبات خوبی برای حمل و نقل عمومی اتخاذ شد و ۵ هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی اضافه خواهد شد و شهرداری‌ها حدود ۱۷ درصد سهم را پرداخت می‌کنند و اعتبار برای نوسازی واگن‌های دسته اول هم در دستور کار قرار گرفته تا فشار از روی حمل و نقل تهران در فضای کرونایی برداشته شود.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار