صبح امروز با حضور مدیران شهری؛

خانه باغ بزرگ آقا در اختیار مردم قرار گرفت

مختاری گفت: باغ‌ها سرمایه‌های بی بدلیل شهر هستند و تبدیل آن‌ها به بوستان‌ها واجد ارزش فراوان است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی محمد مختاری مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در آیین افتتاح و بهره برداری از باغ سلیمانیه تهران که صبح امروز برگزار شد اظهار کرد: احداث باغ سلیمانیه ( خانه بزرگ آقا سریال شهرزاد) برای استفاده عموم مردم یکی از دیگر اقداماتی است که سازمان بوستان‌ها در جهت اجرای وظایف خود در راستای خدمات رسانی هرچه بهتر به شهروندان تهرانی و به ویژه اهالی منطقه ۱۴ انجام داده است.

مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری ادامه داد: به منظور نیل به اهداف حفاظت و توسعه فضا‌های سبز شهر، ارتقای کیفی فضای عمومی در توسعه فضا‌های عمومی و صیانت از باغات شهر تهران و تبدیل آن‌ها به فضای سبز، این اقدام انجام گرفته است.

وی گفت : هم افزایی بین شورای شهر و شهرداری و اتخاذ تصمیمی مناسب برای استفاده از تمام ظرفیت لایحه اخذ عوارض و گسترش باغات فرصت جدیدی را برای بازسازی و باغ‌ها به فضای شهری فراهم آورده است.

مختاری بیان کرد: اگرچه رقم این عوارض چشمگیر نیست، اما تخصیص بودجه نشان از آن دارد که مجموعه مدیریت شهری به اخذ عوارض برای تامین ظرفیت و قابلیتی برای تملک باغ‌ها به بوستان‌های عمومی و توسعه فضای سبز نگاه می‌کند.

مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری با اشاره به لغو مصوبه برج باغ گفت: این اقدام سبب می‌شود تا در راستای حفظ درختان کهنسال تهران اقدامات خوبی انجام شود بدون تردید باغ‌ها سرمایه‌های بی بدلیل شهر هستند و تبدیل آن‌ها به بوستان‌ها واجد ارزش فراوان است این اقدام دینی است بر گردن مدیران شهری تا توسعه پایدار شهری را انجام دهند.

مختاری با بیان اینکه امسال چندین فقره باغ با اولویت مناطق کمتر برخوردار شناسایی شده‌اند گفت: در همین راستا اقداماتی برای تملک آن‌ها صورت گرفته است.

وی با اشاره به باغ سلیمانیه اظهار کرد: ایده اصلی برمبنای باغ ایران اسلامی است و بازسازی و طراحی این باغ با الگوی باغ ایرانی است و اجزای این باغ منجر به این می‌شوند تا بیننده درک عمیقی از باغ داشته باشد.

وی بیان کرد: اهداف کلان پروژه قابل استفاده کردن آن برای عموم، پاسخ به نیاز‌ها و حفظ عرصه‌های طبیعی است.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار