مقام دولت ترامپ: خط لوله نورد استریم ۲ هرگز گاز روسیه را منتقل نمی‌کند

یک مقام دولت ترامپ که نامش فاش نشده گفته است خط لوله نورد استریم ۲ هرگز گاز روسیه را منتقل نمی‌کند و اگر احداث این خط لوله می‌توانست تمام شود قبلا انجام می‌شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، یکی از مقامات دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا اعلام کرد خط لوله نورد استریم 2 هرگز گاز روسیه را منتقل نخواهد کرد.

این مقام دولت آمریکا که نامش فاش نشده است در مصاحبه با خبرگزاری آلمان گفت اگر احداث خط لوله نورد استریم 2 می‌توانست به پایان برسد؛ قبلا این کار انجام شده بود.

 این منبع آگاه در ادامه اظهارات خود در مورد چگونگی برنامه ریزی واشنگتن برای اطمینان از اینکه، این خط لوله هرگز طبق برنامه مورد نظر عملیاتی نخواهد شد، توضیح بیشتری نداد.

آمریکا با اعمال تحریم‌ها تلاش کرده است تا مانع از سرمایه گذاری و اجرای عملیات احداث این خط لوله شود، اما تاکنون در دستیابی به این هدف ناکام مانده است. پس از آن که یک پیمانکار سوئیسی از مشارکت در عملیات احداث این خط لوله به دلیل تحریم‌ها خودداری کرد؛ کنسرسیوم نورد استریم‌ای جی جایگزین دیگری را برای این منظور یافت که فعالیت خود را ۱۱ دسامبر آغاز کرد.

کنسرسیوم نورد استریم‌ای جی اعلام کرد کنگره آمریکا اخیر اقدامات جدیدی را با هدف مانع تراشی مقابل اجرای طرح احداث این خط لوله در چارچوب لایحه اختیارات دفاعی سالانه خود تصویب کرد، اما مشخص نیست که این اقدامات چگونه اجرای این طرح را که ۹۰ درصد آن آماده است، تحت تاثیر قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
مرگ برروسیه
آخرین اخبار