آمریکا تحریم‌های نورد استریم ۲ را گسترش می‌دهد

وزارت امور خارجه آمریکا از گسترش تحریم‌های اعمال شده علیه کشتی‌هایی که در پروژه خط لوله گاز طبیعی «نورد استریم ۲» کار می‌کنند، خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تله تریدر، وزارت امور خارجه آمریکا امروز سه شنبه اعلام کرد که تحریم‌های اعمال شده علیه کشتی‌هایی را که در پروژه خط لوله گاز طبیعی «نورد استریم ۲» کار می‌کنند، گسترش می‌دهد.

واشنگتن اظهار کرد که این مجازات ممکن است شرکت‌ها یا اشخاص خارجی را که خدمات یا کالا‌های خاصی را ارائه می‌دهند، شامل شود.

وزارت امور خارجه آمریکا از روسیه که یکی از ذینفعان اصلی این پروژه است، خواست تا استفاده از منابع انرژی خود را برای اهداف سیاسی اش متوقف کند. این وزارتخانه همچنین مسکو را به استفاده از خطوط لوله برای ایجاد وابستگی‌های ملی و منطقه‌ای به منابع انرژی روسیه، استفاده از این وابستگی‌ها برای گسترش نفوذ سیاسی، اقتصادی و نظامی خود، تضعیف امنیت اروپا و تضعیف امنیت ملی آمریکا و منافع سیاست خارجی آن متهم کرد.

پیش از این، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان گفته بود ساخت خط لوله گاز «نورد استریم ۲» به رغم مخالفت‌ها و سنگ اندازی‌های آمریکا به اتمام می‌رسد.

آمریکا یکی از مخالفان اصلی احداث پروژه نورد استریم ۲ در اروپاست. چرا که احداث آن نیاز اروپا به گاز آمریکا را کاهش می‌دهد و نفوذ روسیه در کشور‌های عضو ناتو در اروپای غربی را بیشتر می‌کند.

آمریکا پیش‌تر تحریم‌هایی را علیه این پروژه وضع کرده و تهدید کرده است که اگر احداث این خط لوله که در تلاش برای بیشتر کردن نفوذ روسیه در بازار گاز اروپاست، متوقف نشود، تحریم‌ها را گسترش خواهد داد.

در مقابل، اتحادیه اروپا تأکید کرده که چنین اقدامی غیرقابل قبول است و آلمان اصرار داشته است که این پروژه هیچ دلیلی برای تحریم ندارد.

آلمان اعلام کرد کشورش در مورد مطابقت تحریم‌های آمریکا علیه پروژه گازی نورد استریم ۲ با قوانین بین المللی تردید بسیاری دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار