حمایت فرانسه از بازداشت نتانیاهو

فرانسه از پیشنهاد دیوان کیفری بین‌المللی برای بازداشت نتانیاهو حمایت می‌کند.

وزارت خارجه فرانسه از اقدام دادگاه کیفری بین المللی (ICC) برای پیگیری حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم حمایت کرد.

وزارت خارجه فرانسه بر استقلال دادگاه و ضرورت مبارزه با معافیت از مجازات تاکید کرد. پیش از فرانسه، سوئیس نیز حمایت خود را از حکم بازداشت نتانیاهو اعلام کرد.

این پس از آن صورت می‌گیرد که متحدان فرانسه مانند ایالات متحده و انگلیس به این اقدام اعتراض کردند، جایی که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا این تصمیم را "ظالمانه" عنوان کرد.

در حال حاضر، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه تحت فشار‌های داخلی قرار دارد. مردم فرانسه و بسیاری از مقامات داخلی به واسطه جنگ در غزه و نسل کشی فلسطینیان، مکرون را تحت فشار قرار داده اند. از سوی دیگر، متحدان پاریس خواستار همکاری و حمایت او از مواضع غرب در قبال رژیم صهیونیستی هستند.

یاد آور می‌شود رئیس جمهور ایالات متحده برای اولین بار از درخواست کریم خان، دادستان دیوان بین المللی کیفری برای صدور حکم بازداشت برای بنیامین نتانیاهو و یوآو گالانت انتقاد کرد. وزیر امور خارجه ایالات متحده، نیز تلاش دادستان دیوان بین المللی کیفری برای دستگیری سران اسرائیلی را "شرم آور" خواند و صلاحیت دادگاه را رد کرد و گفت که این اقدام تلاش‌های آتش بس را به خطر می‌اندازد.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
در اصل امریکا .انگلیس .المان .فرانسه .استرالیا .نیوزیلند
کشورهای استعماری
میخواهند بی بی یابو و کابینه اش را قربانی کنند
در اصل صهیونیست ها ایالت 51 امریکایند
و بدون اجازه کشورهای استعماری .صهیونیست ها اب هم نمینوشند
تمام این کشورها در نسل کشی و قتل عام مردم مظلوم غزه شریک ایند .با قربانی کردن بی بی یابو
لکه ننگ جنایت جنگی از بین نمیره
France
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
امريكا و غرب با جشن و پايكوبي در حكم دستگيري پوتين توسط اين دادگاه استقبال همگانه كردند ولي حالا به حكم دستگيري جلاد و قصاب غزه اعتراض دارند. دمكراسي مسخره ادعايي امريكا انگليس سالها است كه بوي تعفن ميدهد.
آخرین اخبار