رئیس کنفدراسیون دو و میدانی آسیا:

تلاشم را برای رفع مشکلات دو و میدانی ایران در آسیا و جهان می‌کنم

رئیس کنفدراسیون دو و میدانی آسیا در دیدار امروز با رئیس فدراسیون دو و میدانی کشورمان صحبت‌هایی را مطرح کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی فدراسیون دو و میدانی، در دیداری که امروز میان هاشم صیامی رئیس فدراسیون دو و میدانی و دهلان الحمد رئیس کنفدراسیون دو و میدانی قاره آسیا در یکی از هتل‌های تهران برگزار شد، ۲ طرف پیرامون مسائل و مشکلات دو و میدانی ایران و آسیا بحث و تبادل نظر داشتند. همچنین در این دیدار رئیس فدراسیون کشورمان پیشنهادات خود را برای هر چه بهتر شدن شرایط دو و میدانی ایران و قاره آسیا بیان کرد که مورد استقبال رئیس کنفدراسیون آسیا قرار گرفت.

دهلان الحمد در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در کشورمان و دیدار باهاشم صیامی و مسئولان فدراسیون، اظهار داشت: ایران در هشتمین دوره رقابت‌های دو و میدانی داخل سالن قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۸ میزبانی شایسته و مطلوبی داشت که جا دارد از این فرصت استفاده کنم و به واسطه این موضوع از مسئولان دو و میدانی جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی کنم.

مبلغ ۲۰ هزار دلار برای برگزاری رقابت های درون منطقه ای اختصاص داده ایم 

رئیس کنفدراسیون دو و میدانی آسیا ادامه داد: با توجه به تقسیم بندی قاره آسیا به ۵ منطقه پیشنهاداتی را به فدراسیون جهانی دو میدانی داده ایم تا بدین واسطه به هر منطقه مبلغ ۲۰ هزار دلار برای برگزاری رقابت‌های درون منطقه‌ای اختصاص دهند تا از این طریق افراد منتخب آن در نهایت در مسابقاتی با عنوان کاپ آسیا که نفرات برتر مناطق دیگر نیز در آن حضور خواهند داشت شرکت کنند. امیدوارم این پیشنهاد ما مورد استقبال و توجه فدراسیون جهانی دو و میدانی قرار بگیرد.

او افزود: ایده برگزاری مسابقات کاپ آسیا را به این دلیل ارائه کردیم تا بسیاری از کشور‌های کوچک و کم برخوردار در قاره آسیا بتوانند با مدال آوری،  مسئولان ورزشی آن کشور‌ها را مجاب به سرمایه گذاری و توجه به رشته دو و میدانی در کشورشان کنند.

او با اشاره به سطح پایین رقابت‌های جایزه بزرگ آسیا گفت: در حال برنامه ریزی برای تغییر در نحوه‌ی برگزاری این رقابت‌ها هستیم تا جایزه بزرگ آسیا در سطح بالاتر و کیفی‌تر برگزار شود.

رقابت های مشترک  دو و میدانی میان آسیا و اقیانوسیه برگزار می کنیم 

الحمد ادامه داد: برای بالابردن سطح فنی ورزشکاران آسیایی مذاکراتی را با قاره اقیانوسیه انجام داده ایم تا از طریق برگزاری رقابت‌های مشترک میان این ۲ قاره بتوانیم به پیشرفت و ارتقاء سطح دو و میدانی آسیا کمک کنیم.

دو و میدانی ایران یک کرسی در کنفدراسیون آسیا خواهد داشت 

 او با اشاره به برگزاری انتخابات کنفدراسیون قاره آسیا افزود: در نظر داریم با توجه به تقسیم بندی آسیا به ۵ منطقه شرایطی را ایجاد کنیم تا نواب رئیس این کنفدراسیون از این ۵ منطقه به صورت مستقل توسط اعضای هر منطقه انتخاب شوند و از همین تریبون قول می‌دهم با توجه به تلاش‌ها و لیاقتی که فدراسیون دو و میدانی ایران دارد در انتخابات بعدی کشور شما حتما یک کرسی بسیار مهم در کنفدراسیون آسیا داشته باشد.

من خودم را یک ایرانی می دانم 

او  گفت: به طور حتم بعد از پایان شیوع کرونا به ایران سفر خواهم کرد و با حضور در استان‌های مختلف از امکانات و زیر ساخت‌های دو و میدانی در کشور بازدید خواهم کرد و در این مسیر از هرگونه همکاری و کمکی که بتوانم انجام دهم، دریغ نخواهم کرد، زیرا من علاقه بسیار زیادی به ایران و مردمانش دارم. همچنین  باید بگویم من خودم را یک ایرانی می‌دانم و کشور شما در قلب من است به همین دلیل برای حل مشکلات و پیشرفت دو و میدانی ایران در آسیا و جهان تمام تلاشم را خواهم کرد.

تلاشم را برای رفع مشکلات دو و میدانی ایران در آسیا و جهان می‌کنم

در ادامه این دیدار صمیمی هاشم صیامی رئیس فدراسیون ایران ضمن خوش آمد گویی به دهلان الحمد عنوان کرد: فدراسیون دو و میدانی ایران تمام تلاش خود را برای توسعه و ارتقاء دو و میدانی انجام خواهد داد، اما در این مسیر مهم یاری کنفدراسیون آسیا بسیار حائز اهمیت و کمک کننده خواهد بود.

تشکیل ساختار جدید در انتخابات کنفدراسیون آسیا ایده تاثیرگذاری است 

صیامی با اشاره به پیشنهاد دهلان الحمد در خصوص تشکیل ساختار جدید در انتخابات کنفدراسیون آسیا و تقسیم کشور‌های این قاره پهناور به ۵ منطقه از این ایده بسیار مهم تاثیر گذار قدردانی کرد و افزود: با اجرایی شدن این طرح کشور‌های آسیایی در دو و میدانی می‌توانند بیش از پیش فعال شده و موجبات گسترش رشته اول المپیک در قاره کهن فراهم خواهد شد.

دو و میدانی ایران نیازمند حمایت  کنفدراسیون آسیا است 

رئیس فدراسیون دو و میدانی کشورمان با اشاره به وجود تحریم‌های ظالمانه و نا عادلانه علیه کشورمان اظهار داشت: دو و میدانی ایران در بخش تامین تجهیزات مشکلات بسیاری دارد و برای حل این مسئله نیازمند همکاری و حمایت کنفدراسیون آسیا و شخص رئیس کنفدراسیون است.

خواستار  برگزاری دوره های مربیگری بین المللی دو و میدانی در ایران هستیم

صیامی ادامه داد: دو و میدانی ایران در بحث دانش افزایی مربیان و استعداد یابی ۲۰۰ مربی فعال خود را برای انجام طرح استعدادیابی شناسایی کرده، ما تمایل داریم برای ارتقاء سطح دانش آن‌ها با کنفدراسیون آسیا همکاری کنیم تا این مربیان بتوانند به صورت  دقیق و به روز رسانی شده ورزشکاران مستعد را آموزش دهند. همچنین تمایل داریم در صورت صلاحدید کنفدراسیون آسیا میزبان برگزاری دوره‌های مربیگری بین المللی به خصوص سطح ۱ به صورت آنلاین (باتوجه به شیوع ویروس کرونا) و سطح ۲ برای نخستین بار در کشورمان باشیم.

طرح برگزاری مسابقات  دو و میدانی قهرمانی باشگاه های آسیا را ارائه می دهیم 

هاشم صیامی با اشاره به پیشنهاد برگزاری رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی باشگاه‌های آسیا که قبلا از سوی فدراسیون کشورمان به کنفدراسیون آسیا ارائه شده بود، گفت: برای برگزاری این مسابقات از آمادگی کافی برخورداریم و در اولین فرصت طرح پیشنهادی خود را در این باره برای کنفدراسیون ارسال خواهیم کرد و امیدوارم با حمایت‌های کنفدراسیون این رقابت‌ها به زودی برگزار شود.

رئیس فدراسیون دو و میدانی کشورمان با اشاره به ویژگی‌های جغرافیایی و امکانات و پتانسیل موجود در ماده‌های پرتابی در ایران اظهار داشت: ما می‌توانیم با توجه به شرایط موجود میزبان برگزاری اردو‌ها و تمرینات آماده سازی ورزشکاران کشور‌های مختلف آسیایی در کشورمان باشیم.

در پایان این نشست علی رضایی سرپرست دبیری فدراسیون خطاب به دهلان الحمد ضمن تشکر و قدر دانی از حسن توجه او نسبت به دو و میدانی کشورمان بیان کرد: در گذشته کنفدراسیون دو و میدانی آسیا اردو‌هایی متمرکز برای ورزشکاران رده‌های سنی پایه در کشور‌های مختلف این قاره برگزار می‌کرد که تاثیرات بسیار مثبتی بر عملکرد آن‌ها و حتی مربیان نیز داشت که امیدوارم برگزاری چنین اردو‌های متمرکزی بار دیگر بعد از پایان همه گیری شیوع ویروس کرونا آغاز شود.

رئیس کنفدراسیون دو و میدانی آسیا با استقبال از این پیشنهاد گفت: به طور حتم شرایط برگزاری اردو‌های این چنینی برای رده‌های سنی پایه را در آینده نزدیک فراهم خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار