نمایندگان پارلمان لیبی در «طبرق» خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شدند

نمایندگان پارلمان لیبی در «طبرق» در حاشیه نشست «طنجه» در مراکش، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در کشورشان شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که نمایندگان پارلمان لیبی در «طبرق» و «طرابلس»  در شهر «طنجه» در مراکش جمع شده‌اند تا گفت‌وگوهای وحدت ملی را پیش برند، نمایندگان پارلمان طبرق خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور شدند. 

پارلمان لیبی در طبرق در شرق لیبی واقع است و به ژنرال خلیفه حفتر تمایل دارد و با دولت فائز السراج و پارلمان واقع در طرابلس خصومت طولانی مدتی دارد.

از جمله خواسته‌هایی که در بیانیه نمایندگان پارلمان لیبی آمده، عبارت است از «پیشبرد مسیر آشتی ملی، بازگشت امن آوارگان و خردسالان، جبران خسارت و تعهد به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی زودهنگام».

بر اساس این بیانیه قرار است مجلس واحدی در بنغازی تشکیل شود و همچنین بلافاصله پس از بازگشت هیئت‌های پارلمانی از مراکش به لیبی، نشست دیگری در همین راستا در شهر قادامس برگزار شود.

هنوز نمایندگان پارلمان طرابلس نسبت به این بیانیه واکنشی نشان ندادند و مشخص نیست که موارد ذکر شد در این بیانیه مورد تایید آنهاست یا خیر. 

در پی سقوط دولت معمر القذافی در لیبی و طی حدود ده سال اخیر، لیبی روی آرامش به خود ندیده است. دو قدرت در شرق و غرب این کشور به طور همزمان مدعی حکومت هستند. فائز السراج هرچند از سوی سازمان ملل مورد پذیرش واقع شده، اما خلیفه حفتر از واگذاری قدرت در محدوده شرق امتناع می‌کند و ضمن حملات مکرر به طرابلس طی سال‌های اخیر قصد کنار زدن السراج از قدرت را داشته است.

از سویی دیگر نقش فعال سایر کشورها در درگیری‌های لیبی همچون ترکیه، فرانسه، عربستان و امارات به حساسیت تنش‌ها افزوده است. اتحادیه اروپا از افزایش خشونت‌ها با توجه به موقعیت نزدیک لیبی به این قاره نگران است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار