افزایش تعاملات یگان حفاظت میراث‌فرهنگی آذربایجان‌غربی با سایر دستگاه‌ها

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی از آمادگی این یگان برای حفاظت از آثار تاریخی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سرهنگ بهزاد حجابی فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی اظهار کرد:در راستای حفاظت و صیانت از آثار و ابنیه‌های تاریخی، انسجام و وحدت رویه یگان‌های حفاظت سایر سازمان‌ها، ظرفیت مناسب، نقش محوری و راهگشا در راستای صیانت از بنا‌های تاریخی ایفا کرده و می‌تواند نقش کلیدی در انجام بهینه وظایف سازمانی داشته باشد.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از برنامه‌های راهبردی در سال پیش رو بهره‌گیری از ظرفیت‌های برون سازمانی است یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با تعاملات و هماهنگی‌های لازم برای بهره‌گیری از توان و ظرفیت یگان‌های همیار با یگان‌های حفاظت سایر سازمان‌ها جلسات هم‌اندیشی برگزار کرده است.

سرهنگ حجابی با اشاره به تاثیرات مثبت این اقدام افزود: با توجه به محدودیت منابع انسانی، خودرویی و تجهیزات یگان‌های حفاظت نسبت به حوزه ماموریت گسترده آنها، این یگان‌ها می‌توانند با هم‌پوشانی نقش چشم و گوش همدیگر را ایفا کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: طی جلسه اخیر که با حضور فرماندهان یگان‌های حفاظت جهاد کشاورزی، مسکن و شهرسازی، محیط زیست، نماینده پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان و تعدادی از دهیاران و شورا‌های اسلامی روستاها، ضمن تشریح نقش خطیر دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌ها در صیانت از آثار تاریخی و پیشگیری از تخلفات حوزه میراث فرهنگی، مواردی از جمله راه اندازی گشت‌های مشترک بین یگان‌های حفاظت دستگاه‌ها و توسعه گشت‌های بازرسی و نظارتی با همکاری یگان‌های حفاظت سایر دستگاه‌ها مورد تاکید قرار گرفت.

او عنوان کرد: این موضوع می‌تواند نقش محوری در حفاظت از ابنیه‌های تاریخی، محوطه‌های باستانی، اراضی ملی، مراتع، جنگل‌ها و همچنین محیط زیست داشته باشد.

سرهنگ حجابی گفت: در ماه‌های گذشته نسبت به هماهنگی و اعزام گشت‌های مشترک و تلفیقی با یگان حفاظت جهاد کشاورزی اقدام شده بود که اثرات مثبت و چشم‌گیر این اقدام را نیز شاهد بودیم.

او خاطرنشان کرد:  استمرار این گونه اقدامات موجب اقتدار و امنیت طولانی مدت برای حوزه استحفاظی هر دو سازمان خواهد شد و با ایجاد وحدت رویه، زمینه‌‹ساز تعاملات فزاینده و کاهش حداکثری جرائم حوزه‌ای میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی را فراهم خواهد آورد.
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در نظر است تا با هماهنگی و تعاملات نزدیک با سایر یگان‌های حفاظت سازمان‌ها در جهت بهره‌گیری از توان همدیگر به بهترین نحو اهداف سازمانی دنبال شود.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.