خسارت بیش از ۱۵۰ میلیاردی کرونا به حوزه گردشگری آذربایجان غربی

مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت:شیوع ویروس کرونا بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان خسارت به حوزه گردشگری استان وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  جلیل جباری مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: از اوایل شیوع کرونا،  تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان خسارت به مجموعه فعالان گردشگری اعم از هتل دارها، آژانس‌های مسافرتی، واحد‌های بوم گردی، موسسات آموزشی و راهنمایان گردشگری که به نوعی در این حوزه فعالیت داشته اند وارد شده است.

جباری افزود: دولت برای حمایت در این حوزه حمایت‌هایی ابلاغ کرده شامل امهال تسهیلات بانکی، امهال پرداخت حق بیمه و مالیات و امکان استفاده از تسهیلات که فعالان گردشگری می‌توانند از آن استفاده کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: فعالان می‌توانند برای مدیریت این شرایط با رعایت کامل پرتکل‌های بهداشتی انجام سفر‌های هوشمند به صورت کاملا مدیریت و برنامه ریزی شده بهره ببرند.

جباری گفت: در سطح این استان ۵ هزار و ۵۰۰ تخت اقامتی با بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ اتاق اقامتی در درجه‌های مختلف و حدود ۹۳ مرکز اقامتی فعال است و سالانه بیش از یک میلیون نفر مسافر اقامت می‌کنند.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.