لزوم تخصیص اعتبارویژه برای پروژه‌های باز آفرینی شهری

شهردار خوی گفت:برای پروژ‌های باز آفرینی شهری، باید اعتبارات ویژه تخصیص یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، نشست شهرداران و روسای شورا‌های اسلامی شهر‌های استان آذربایجان غربی با معاون هماهنگ کننده امور عمرانی استانداری و برخی از مدیران استانی بصورت مجازی برگزار شد و مسایل مختلف شهر‌های استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محرم اکبرزاده شهردار خوی در این نشست مجازی گفت: با توجه به شرایط تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی کشور، شهرداری‌ها با نبود درآمد‌های پایدار با تنگنا‌های مالی مواجه هستند

او همچنین افزود: با توجه به وسعت و تنوع خدمات و اقدامات مختلف عمرانی و فرهنگی، هزینه‌های زیادی نیز بر دوش شهرداری‌ها تحمیل شده است.

اکبرزاده اظهارداشت: تشکیل زودهنگام و مستمر جلسات کمیته فنی و کمیسیون ماده ۵ استانی در روند بررسی پرونده‌های ارسالی شهرداری‌ها با توجه به لزوم رفع مشکلات شهروندان بویژه در بحث ساخت وساز میتواند گام مثبتی بوده و طولانی شدن فرآیند بررسی پرونده‌ها موجب ایجاد زمینه نارضایتی شهروندان ازشهرداری ها است.

او همچنین به نقش دولت در پشتیبانی از شهرداری‌های کشور افزود: دولت با لحاظ شرایط اقتصادی کشور، وضعیت درآمدی خانواده‌ها که یکی از منابع اصلی درآمد شهرداری‌ها هستند، می‌بایست یاریگر شهرداری‌ها در تامین درآمدها  باشند.

شهردار خوی اذعان داشت: اعتبارات تخصیصی سالانه از سوی دولت نیز یکی از منابع درآمدی شهرداریها است بویژه توزیع منابع حاصل از ارزش افزوده که با توجه به ویژگی شهر‌های کشور و میزان بهره مندی شهرداری‌ها از این منابع نیازمند بازنگری کلی بوده و از شرایط فعلی که بصورت استانی توزیع میشود و بسته به صنعتی یا کشاورزی بودن شهر‌ها، میبایست شیوه توزیع بصورت کشوری و عادلانه صورت گیرد.

اکبرزاده اضافه کرد: پروژه‌های عمرانی حوزه بازآفزینی شهری نیز با توجه به اتمام اعتبارات در حال حاضر تعطیل شده و باید برای ادامه اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری اعتبارات تازه‌ای تخصیص یابد.

شهردار خوی همچنین درادامه به روند ساخت و ساز‌ها در بافت تاریخی شهر اشاره کرد و افزود: در حال حاضر طرح تفصیلی شهر بعنوان سند راهبردی شهرداری در تمامی مجوز‌های شهرداری ملاک عمل بوده و در بافت تاریخی شهر، شهروندان به دلیل متناقض بودن ضوابط اعلامی میراث فرهنگی و طرح تفصیلی با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند.

اوافزود: با توجه به صراحت قوانین در خصوص بافت‌های تاریخی و توجه بیشتر به آن، مشکلات شهروندان می‌تواند مرتفع گردد.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.