نمایش پیامد‌های اعتیاد در قالب پانتومیم به مردم

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: پیامد‌های اعتیاد را می‌توان در قالب پانتومیم به مردم معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد گل‌فشان رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در مراسم امضای تفاهم‌نامه ستاد مبارزه با موادمخدر و جمعیت هلال احمر، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های جمعیت هلال احمر، داوطلبی بودن آن است و این نهاد در زمان‌های مختلف همچون سوانح طبیعی، بیمار‌های نوپدید، حوادث غیرمترقبه و... فعالیت‌های گوناگونی را انجام داده است؛ برای مثال در شرایط حاصل از بیماری کرونا، از روز شنبه یکم آذر ماه، طرح پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا از درب منازل توسط هلال احمر و با همراهی وزارت بهداشت اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر، خود را شریک استراتژیک ستاد در سیاست‌گذاری‌ها و مبارزه با موادمخدر می‌داند، گفت: این نهاد، سال‌ها است در حوزه پیشگیری از اعتیاد فعالیت دارد و دارای ظرفیت‌های خوبی در این حوزه است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر بیان کرد: مداخلات اجتماع‌محور و اجرای برنامه‌های مرتبط با آن، با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد از جمله موضوعات مهمی است که جمعیت هلال احمر به آن توجه ویژه‌ای دارد.

گل‌فشان گفت: در سال‌جاری، بیش از ۳ هزار خانه هلال در سراسر کشور ایجاد شده که تا پایان سال به بیش از ۵ هزار افزایش خواهد یافت که از این پتانسیل می‌توان در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته، ۸۴ کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد را با شرکت بیش از دو هزار نفر در برخی استان‌های کشور و در محیط‌های مدرسه، خوابگاه دانشجویی، دانشگاه و فرهنگسرا‌ها برگزار کردیم، افزود: هر کدام از این افراد، موظف بودند متعاقباً آموزش‌ها را به ۴۰ نفر از همسالان خود ارائه کنند تا در پیشگیری از اعتیاد نقش مؤثری داشته باشند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ادامه داد: در بخش حاشیه‌نشینی شهر‌ها نیز به ۲۰ هزار دانش‌آموز مباحث آموزشی و پیشگیرانه ارائه شده است.

گل‌فشان یادآور شد: سازمان جوانان هلال احمر در مهد‌های کودک نیز فعالیت دارد و می‌تواند مباحث پیشگیری از اعتیاد را از سال‌های ابتدایی به کودکان ارائه دهد.

وی با بیان اینکه پیامد‌های اعتیاد را می‌توان در قالب پانتومیم به مردم معرفی کرد، گفت: در جشنواره ملی پانتومیم که با هدف ایجاد نشاط اجتماعی برگزار خواهد شد، می‌توان این مهم را اجرایی کرد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر بیان کرد: همچنین طبق دستور رئیس جمعیت هلال‌احمر، برنامه آماده‌سازی اردوگاه‌ها در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر ۱۱ اردوگاه در حال آماده‌سازی هستند که می‌توان از این ظرفیت برای ارائه مباحث پیشگیرانه استفاده کرد.

وی بیان کرد: این‌ها از جمله ظرفیت‌های خوبی هستند که در جمعیت هلال احمر وجود دارد و می‌توان از آن‌ها در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه اعتیاد که منشأ بسیاری از جرائم است، استفاده کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار