آغاز همایش بزرگ روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر

همایش بزرگ روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر با حضور جمعی از مسئولین، امدادگران و داوطلبان آغاز شد.

همایش بزرگ روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر به مناسبت هفته هلال احمر و با شعار محوری «با مشارکت شما؛ سربلندیم» در سالن همایش‌های نورالرضا آغاز شد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، جمعی از سفرا، مسئولین لشکری و کشوری، امدادگران و داوطلبان در این مراسم حضور دارند.

کمک ۱۷۰ میلیاردی مردمی ایرانیان به مردم غزه

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در این مراسم اظهار داشت: هفته هلال احمر سالروز تأسیس صلیب سرخ و امروز یک صد و دومین سال تشکیل هلال احمر ایران است.

وی افزود: بیش از ۷ ماه است که علیرغم کنوانسیون‌های بین‌المللی مردم غزه به شهادت می‌رسند. امسال هفته هلال‌احمر به لحاظ کیفی و کمی متفاوت است و امید، مودت، اخلاق مداری، نشاط، مردم داری از ویژگی شاخص هلال احمری‌ها در برنامه‌هاست.

کولیوند با اشاره به فعالیت ۳ میلیون داوطلب در کشور اعلام کرد: تا امروز با نگاه بشردوستانه و داوطلبانه حدود ۱۷۰ میلیارد تومان کمک مردمی ایرانیان به مردم غزه بوده است.

او اظهار کرد: تعداد داوطلبان اندک یعنی ۴۶۰ نفر بودند، اما امروز با افتخار ۳ میلیون نفر داوطلب در حال همکاری هستند. جوانان با انگیزه و پرتلاش به جمع ما افزوده شدند و تیم‌های سحر که برای مقابله با مشکلات روانی به جمع ما اضافه شدند. 

کولیوند تصریح کرد: باشگاه باور کار‌های رسانه‌ای انجام می‌دهد و در مجمع‌های مختلف حضور دارد. این موارد موجب شدند تا مشکلات و آسیب‌های اجتماعی کم‌تر شود و مراحل امدادی به خوبی صورت بگیرد. یک حلقه وصل نسبت به کمک‌های مردمی و افراد نیازمند هستیم. 

او گفت: تا به امروز افراد امدادی بیمه نبودند و تنها یک‌میلیون و ۲۰۰ حقوق دریافت می‌کردند. به لطف خداوند و تلاش مسئولان ذیربط الان بیمه هستند و حقوق کافی دریافت می کنند.

کولیوند تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ بخش توانبخشی وجود دارد که در قسمت‌های مختلف فعالیت می کنند. ۱۵ مرکز بهداشتی و توانبخشی هم در کشور‌های خارجی داریم. در بحث آموزش و پژوهش اقدامات خوبی صورت گرفته است. امسال هم برای هوشمندسازی فعالیت‌ها و توسعه مراکز توانبخشی و ارائه خدمات طب سنتی برنامه ریزی کردیم و برای اولین بار به حوزه دارو‌های گیاهی و طب سنتی نیز ورود کردیم.

کولیوند گفت: ۸۶ کشور را با خود همراه کردیم تا بتوانیم در راستای کمک به غزه قدم‌های مناسب را برداریم. بیش از ۱۰ هزار تن مواد غذایی و دارویی با کمک‌های مردم ایران برای مردم غزه جمع‌آوری شد. این اقدامات از سوی سازمان داوطلبان انجام شد. از نظر جمع‌آوری کمک‌ها همچنان اقدامات‌مان را برای غزه ادامه خواهیم داد وارتباط خودمان را با جمعیت هلال فلسطین حفظ کردیم. هرجا توان داشته باشیم تلاش می‌کنیم اقدامات‌مان را ارائه دهیم.

خبرنگار: عطیه رضایی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار