کولیوند:

دستاورد‌های مهمی طی سال گذشته در هلال احمر کسب کرده‌ایم

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: بخشی از اقدامات و دستاورد‌های ما در یک سال گذشته برای اولین بار در تاریخ بیش از ۱۰۰ ساله هلال احمر به دست آمده است.

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در نشست خبری اظهار کرد: در یک سال گذشته اقدامات قابل توجهی را انجام داده‌ایم. بخشی از این اقدامات و دستاوردها برای اولین بار در تاریخ بیش از ۱۰۰ ساله هلال احمر به دست آمده است. از جمله آن می‌توان به دریافت نشان فداکاری از کشور ترکیه اشاره کرد. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، با اعطای لوح و نشان فداکاری به جمعیت هلال احمر از خدمات سریع و مناسب هلال احمر ایران در عملیات نجات و امدادرسانی به مردم زلزله زده ترکیه، قدردانی کرد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ تنها ۱۰ تا بالگرد فعال بودند، اما امروزه توانسته‌ایم ۲۳ بالگرد را آماده فعالیت کنیم. 

کولیوند تصریح کرد: ‎۹۰۰ دستگاه خودروی امدادی از گمرک ترخیص شده است. خودرو‌های امدادی شامل تعداد ۱۶۵ دستگاه از ۶۰۰ دستگاه خودروی تویوتا هایلوکس مستقر در گمرک بوشهر برای تجهیز ترخیص شده‌اند. کاربرسازی به عنوان خودروی نجات و ۱۷۰ دستگاه تویوتا هاردتاپ لندکروز برای آمبولانس نیز از گمرک ترخیص شده‌اند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در بحث جوانان تعداد داوطلبان به ۳ میلیون نفر رسیده است و در حال سازمان دهی هستند.

او ادامه داد: در تلاش هستیم که تا آبان و دی ماه خودرو‌های ترخیصی را تحویل استان‌ها دهیم و شرایط بهتری را برای امداد و نجات ایجاد کنیم. خداراشکر کوهنوردان هم از لحاظ تجهیزات مجهز شده‌اند. خوشبختانه امسال تمام افراد امداد و نجات را بیمه کردیم.

او در پایان اظهار کرد: ایران جزء ۵ کشور برتر دنیا در میان جمعیت‌های ملی و صلیب سرخ است. فردا همایش بزرگ ملی را با حضور رئیس مجلس، سفرا و نمایندگان صلیب سرخ و جوانان هلال احمر خواهیم داشت. در حاشیه این همایش کارگاه‌های آموزشی هم برگزار خواهد شد.

خبرنگار: عطیه رضایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار