پایان راه خواهر و برادر قاپ‌زن

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری باند ۴ نفره سارقان موتورسیکلت و قاپ‌زن خبر داد.

سرهنگ علی قاسم پور  اظهار کرد: در پی وقوع سرقت کیف قاپی از یکی از شهروندان خانم که در اثر سرقت و قاپیدن کیف، زمین خورده و از ناحیه پا دچار آسیب و شکستگی شده، دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از بررسی محل‌های سرقت و بازبینی دوربین‌های مداربسته، متوجه شدند سارق در تمامی سرقت‌ها به همراه ترک نشین خانم اقدام به سرقت قاپ زنی از شهروندان می‌کند که با اقدامات فنی پلیسی و شیوه‌های نوین کشف جرم هویت و مخفیگاه سارقان شناسایی و طی بررسی‌های بیشتر، مشخص شد این باند سه نفره متشکل از خواهر و برادر و نفر سوم می‌باشد. 

این مقام انتظامی در ادامه بیان کرد: با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات منسجم پلیسی، این سارقان در مخفیگاه خود در حوالی محله "نظام آباد" غافلگیر و دستگیر کردند و از داخل مخفیگاه سارقان ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه، دو عدد پلاک موتور سیکلت سرقتی، محتویات کیف‌های به سرقت رفته که شامل مدارک هویتی و لوازم شخصی شهروندان بود کشف شد.

سرهنگ قاسم پور با بیان اینکه متهمان برای سرقت‌های خود از موتور سیکلت‌های سرقتی استفاده می‌کردند ادامه داد: با انتقال متهمان به کلانتری و بررسی بیشتر مالخر این سارقان نیز شناسایی و در یک عملیات جداگانه دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

رئیس پلیس پیشگیری خاطرنشان کرد: متهمان ۳۵ تا ۴۹ ساله دارای سابقه کیفری بوده و تاکنون به ۴۰ فقره سرقت در سطح معابر تهران از قبیل قاپ زنی و سرقت موتورسیکلت و مالخری اعتراف کردند که تاکنون ۱۰ نفر از مال باختگان شناسایی و تلاش برای شناسایی شکات دیگر نیز ادامه دارد.

او به شهروندان توصیه کرد: برای جلوگیری از سرقت موتورسیکلت حتما از لوازم ایمنی مثل قفل و دزدگیر استفاده کرده و از پارک کردن آن در معابر کم رفت و آمد خودداری کنند و همچنین در هنگام تردد به صورت پیاده در معابر، نسبت به اطراف خود هوشیار و کیف دستی خود را نزدیک به بدن و به سمت پیاده رو نگه دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار