پمپئو: واشنگتن رسما با فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات موافقت می‌کند

وزیر خارجه آمریکا از تصمیم کشورش برای فروش تسلیحات دفاعی پیشرفته، از جمله جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا از تصمیم این کشور برای تجهیز امارات به تسلیحات دفاعی پیشرفته خبر داد.

مایک پمپئو گفت: واشنگتن قصد دارد تا امارات را به توانمندی‌های دفاعی پیشرفته مجهز کند که ارزش آن بیش از ۲۳ میلیارد دلار خواهد بود.

براساس این گزارش این تجهیزات و تقویت  توان دفاعی شامل تسلیحاتی همچون ۵۰ فروند جنگنده اف ۳۵، ۱۸ فروند پهپاد ام کیو ۹ بی و گروهی از تسلیحات و مهمات هوا به هوا و هوا به زمین خواهد بود.  

پمپئو گفت: آمریکا رسما با فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات موافق می‌کند.

فروش این تسلیحات به امارات در قالب توافق این کشور در مورد عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی و به رسمیت شناختن این رژیم جعلی صورت می‌گیرد.

براساس آنجه رسانه‌های صهیونیستی گزارش می‌کردند، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با فروش این تسلیحات به امارات موافق نبوده است، اما پس از آنکه آمریکا را در اجرای این تصمیم جدی دیده، با آن موافقت کرده است.

مایک پمپئو همچنین اعلام کرد که طی هفته جاری به چند کشور از جمله فرانسه، ترکیه، عربستان، قطر و فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به تحریم چند شرکت ایرانی، اعلام کرد: این کشور ۴ نفر از مسئولان حزب کمونیست چین را نیز به دلیل نقض حقوق بشر تحریم کرده است.

او با اشاره به تنش‌ها و اختلافاتی که پس از انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا بروز کرده است، گفت: پس از پایان شمارش آرا، انتقال قدرت به آرامی انجام خواهد شد.

او گفت: انتقال قدرت به صورت مسالمت آمیز و به نفع دولت دوم دونالد ترامپ انجام خواهد شد.

پمپئو با این ادعا که ایران برای امارات یک تهدید است، علت تجهیز امارات به تسلیحات پیشرفته را مقابله با این تهدید عنوان کرد.
او همچنین مدعی شد که آمریکا در کنار مردم لبنان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۲۹ آبان ۱۳۹۹
اره دشمن نباید احساس آرامش کنه
آخرین اخبار