دبیر انجمن "برای‌تونیک" کشور:

فعالیت "برای‌تونیک" در زمان شیوع ویروس کرونا بسیار گسترده و وسیع بوده است/ این رشته ایرانی قابلیت جهانی شدن را دارد

اودت هوسپیانس، دبیر انجمن "برای‌تونیک" کشور درباره فعالیت‌های گسترده این انجمن در دوران شیوع ویروس کرونا صحبت کرد.

اودت هوسپیانس، دبیر انجمن "برای‌تونیک" کشور و مدرس رسمی این انجمن، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره چگونگی و میزان فعالیت انجمن "برای‌تونیک" در زمان شیوع ویروس کرونا گفت: ما فعالیت‌های خیلی زیادی در زمینه آموزش، برگزاری کارگاه‌ها و مسابقات به صورت مجازی داشته‌ایم. در بخش آموزش، دوره‌هایی را هم به صورت مجازی و هم حضوری برگزار کردیم. کلاس‌های مربیگری درجه ۳، به صورت حضوری در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و زنجان و وبینار‌های مختلفی هم با موضوعات مربیگری مجازی و آشنایی با "برای‌تونیک" در بسیاری از استان‌ها برگزار شده است.

هوسپیانس در ادامه بیان کرد: مسابقات مجازی ما، چه در "برای‌تونیک" و چه در سبک‌های مختلف دیگر برگزار شد. مسابقات تیمی و انفرادی را در بخش‌های کودکان و نوجوانان برگزار کردیم و خوشبختانه این مسابقات با استقبال مواجه شد. به دلیل این که "برای‌تونیک" میتواند پیام رسانی داشته باشد، بسیاری از رویداد‌ها را با پیام‌هایی که همه از آن استفاده می‌کنند، مثل "من ماسک می‌زنم" برگزار کرده‌ایم.

دبیر انجمن "برای‌تونیک" کشور در خصوص سطح مسابقات برگزار شده و میزان استقبال از آن در استان ها، تصریح کرد: مسابقات کشوری را به صورت مجازی برگزار کردیم. اولین مسابقه در بخش کودک و نوجوان بود که با پیام "من ماسک می‌زنم" برگزار شد. بچه‌ها از استان‌های مختلف در این رقابت‌ها شرکت کردند. هر فردی با هر گرایشی، میتوانست در این بازی‌ها حضور داشته باشد. سپس مسابقات تیمی پر سرعت بزرگسالان، یعنی ۱۶ سال به بالا را طراحی کردیم که ۱۸ تیم در آن شرکت کردند و نفرات برتر نیز تعیین شدند. مسابقات "بالاروی تیمی" و "برایباند تیمی" را نیز در پیش داریم که به صورت کشوری خواهند بود.

او در ادامه بیان کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا، تا زمانی که اجازه برگزاری مسابقات حضوری را نداشته باشیم، رقابت‌های مجازی را با قدرت برگزار خواهیم کرد.

دبیر انجمن "برای‌تونیک" درباره سبک‌ها و کمیته‌های فعال زیرمجموعه این انجمن خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰ سبک و گرایش به عنوان زیر مجموعه رشته برایتونیک در حال فعالیت هستند. تمام گرایش‌هایی را که بتوان با سیستم رشته "برای‌تونیک" انجام داد، با موافقت رئیس انجمن انجام میدهیم.

او در خصوص کمک و تاثیر بالای ورزش "برای‌تونیک" در بعد همگانی روی سلامت جامعه و خانواده، توضیح داد: این ورزش به گونه ‌ای است که تمام افراد از کسانی که ضایعه نخاعی دارند گرفته تا قهرمانان حرفه ای می توانند به صورت همگانی آن را انجام دهند. هیچ گونه محدودیت جسمی و سنی در این ورزش وجود ندارد. این رشته ایرانی را که قابلیت جهانی شدن دارد، به راحتی می توان معرفی کرد و توانمندی ورزشکاران ایرانی را به جهان نشان داد.

هوسپیانس در مورد برنامه‌های فدراسیون برای توسعه زیربنایی این رشته گفت: ما برای این که بتوانیم این رشته ایرانی را به جهان صادر کنیم از مسئولان انتظار کمک و پشتیبانی داریم. برنامه‌های مختلفی را مد نظر داریم که متخصصان "برای‌تونیک" در حال طراحی آن هستند. امید داریم که این رشته در تمام جهان با نام ایران گسترش پیدا کند.

او در پایان گفت: در خصوص وبینار‌هایی که برای آشنایی با "برای‌تونیک" برگزار شده است؛ ;کمیته استان تهران یک وبینار آشنایی داشته که به صورت مجازی از کل کشور میزبانی کرده است. کمیته استان بوشهر نیز کلاس مربیگری و آشنایی با "برای‌تونیک" را به عنوان میزبان برگزار کرده است. اکنون، کلاس آشنایی با "برای‌تونیک" در کمیته استان قزوین در حال برگزاری است و سایر استان‌ها هم در این زمینه مشارکت خوبی داشته اند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار