طرح کاداستر در ۷۰ درصد اراضی ملی در مهاباد اجرا شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: ۷۰ درصد از اراضی طبیعی مهاباد دارای کاداستر و تثبیت اراضی است.

مجید پاتو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: ۱۱۰ هزار هکتار شامل ۷۰ درصد اراضی این شهرستان موفق به دریافت اسناد تک برگی یا کاداستر شده است.

این مقام مسئول در مهاباد افزود: با صدور سند تک برگ برای اراضی منابع طبیعی، علاوه بر برطرف شدن بسیاری از مشکلات ثبتی، جعل اسناد و سوءاستفاده از این اراضی به شدت کاهش پیدا می‌کند.

پاتو اضافه کرد: مهمترین هدف کاداستر جلوگیری از زمین خواری و ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی، رفع تخلفات و تصرفات و تثبیت مالکیت دولت است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد تاکید کرد: باید تمامی اراضی ملی دارای کاداستر باشند و با تکمیل آن محدوده مرز‌های اراضی طبیعی و کشاورزی برای جلوگیری از هرگونه تخریب یا تصرف منابع طبیعی مشخص می‌شود.

او همچنین درباره وضعیت طبیعت در زمان شیوع کرونا هم اذعان کرد: کرونا و عدم حضور مردم در طبیعت باعث احیای مجدد عرصه‌ها شد چرا که در سنوات گذشته حضور مردم در اراضی طبیعی میزان بهره برداری از طبیعت را نسبت به توان اکولوژیکی زمین بیشتر می‌کرد و امسال به دلیل شیوع کرونا و حضور مردم در منازل باعث کاهش چشمگیر بهره برداری غیراصولی از طبیعت شد و برای حراست از جنگل و مرتع به دنبال تکرار این موضوع در سنوات آینده هستیم تا از حضور مردم در عرصه‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.