صادرات یک هزار و ۱۰۰ قلم کالا از استان اصفهان به خارج از کشور

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت:در هفت ماه نخست امسال یک هزار و ۱۰۰ قلم کالا از استان اصفهان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رسول کوهستانی مدیرکل گمرکات استان اصفهان با بیان اینکه از سال ۹۸ طرح‌های مختلفی برای حمایت از صادرات در استان اصفهان بررسی و ارائه شد، اظهار داشت: در این راستا بسته حمایتی از صادرات غیر نفتی را ارائه دادیم و از سوی دیگر تسهیلات بخش صادرات را برای صادرکنندگان غیر نفتی در نظر گرفتیم.

او افزود: همچنین بررسی مشکلات صادرکنندگان، تولیدکنندگان و واردکنندگان را در دستور کار قرار دادیم و در این زمینه تصمیمات خوبی برای رفع مشکلات فعالان این حوزه اقتصادی گرفته شد.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان با بیان اینکه بررسی مهلت زمان برگشت ارز حاصل از صادرات و استفاده ارز حاصل از صادرات برای واحد‌های تولیدی در دستور کار قرار داشت، تصریح کرد: در این زمینه پیشنهاداتی را به استانداری اصفهان ارائه دادیم که این پیشنهادات در شورای هماهنگی اقتصادی کشور نیز بررسی و مصوب شد.

او ادامه داد: در این زمینه برگشت ارز حاصل از صادرات برای فرش دست بافت مورد بحث بود که فعالان اقتصادی در بحث تولید و فروش این محصول چالش‌های زیادی را داشتند.

صادرات ۱۱۰۰ قلم کالا از استان اصفهان طی ۷ ماه

کوهستانی با بیان اینکه پس از رایزنی‌های صورت گرفته بحث واردات به ازای صادرات برای واحد‌های تولیدی مجاز اعلام شده است، اضافه کرد: این امر می‌تواند در امر افزایش صادرات و حل مشکلات واحد‌های تولیدی کمک قابل توجهی داشته باشد.

او با بیان اینکه طی هفت ماه نخست امسال یک هزار و ۱۰۰ قلم کالا از استان اصفهان به خارج از کشور صادر شده است، ادامه داد: عمده این صادرات در حوزه صنایع فولادی، لبنیات، فرش ماشینی، سرامیک و ... بوده است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان ارزش ریالی صادرات استان اصفهان طی هفت ماه امسال را یک میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: استان اصفهان در زمینه صادرات غیر نفتی دارای جایگاه خوبی در کشور بوده است.

منبع:مهر

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.