ترخیص نشدن یک میلیون تن ذرت از گمرک/گرانی مرغ در بازار به علت نبود نهاده

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: یک میلیون تن ذرت در گمرک بعد از گذشت ۲۰ روز هنوز ترخیص نشده و همین موضوع باعث آشفتگی بازار مرغ و محصولات آن شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، دکتر سید جواد ساداتی‌نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از انباشت نهاده دامی در گمرک تصریح کرد: متاسفانه یک میلیون تن ذرت در گمرک بعد از گذشت ۲۰ روز هنوز ترخیص نشده و همین موضوع باعث آشفتگی بازار مرغ و محصولات آن شده است.


او ضمن تاکید بر لزوم نظارت هر چه بیشتر دستگاه‌های نظارتی اظهار داشت: دستگاه‌های نظارتی باید بیش از پیش همت کنند و در این زمینه دقت بیشتری به خرج دهند.


رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه سازمان تعاون روستایی از روز تاسیس خودهنوز به روز رسانی نشده است در حالی که این سازمان حامی و متولی کشاورزان است و زمانی که تولید بیش از حد نیاز است از کشاورزان محصولاتشان را خرید می‌کند.


ساداتی نژاد ضمن تاکید بر لزوم نوسازی سازمان تعاون روستایی با ارائه برنامه جامع اجرایی افزود: لازم است تا این سازمان نسبت به نوسازی در حوزه بازرگانی اقدام کند تا با ساز و کار‌های جدید بتواند در حوزه بازرگانی عملکرد قابل قبولی داشته باشد و شبکه مناسب و منظمی داشته باشد.


رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از ناکارآمدی در وزارت صمت و بانک مرکزی در حوزه تامین نهاده‌های دامی گفت: متاسفانه در حوزه قیمت گوشت، مرغ و تخم‌مرغ وزرات صمت و جهاد آمار واحدی ندارند و آمار‌ها دارای تناقض است که این موضوع ضعف بزرگی است چراکه آمار‌های آنان غیر واقعی است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.