تولیدات اصفهان در راه ۸۵ کشور جهان

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: از ابتدای امسال تا کنون صادرات استان اصفهان به مقصد ۸۵ کشور دنیا و به ارزش بیش از یک میلیارد دلار بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  رسول کوهستانی پزوه مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: در هفت ماه نخست امسال ارزش صادرات استان اصفهان یک میلیارد و ۶۶ میلیون و ۳۱۵ هزار دلار، شامل ۱۱ هزار و ۱۱۰ قلم کالا بوده است، که این اقلام به مقصد ۸۵ کشور جهان صادر شده است.
 
او با اشاره به اینکه عمده محصولات صادراتی، مصنوعاتی است که در واحدهای تولیدی استان تولید می شود ادامه داد:مهمترین کالا‌های صادراتی استان اصفهان چدن، آهن و فولاد و مصنوعات آن به ارزش ۵۰۸ میلیون و ۸۷ هزار دلار و با سهم ۴۸ درصد، محصولات پتروشیمی به ارزش ۱۷۷ میلیون و ۶۶۸ هزار دلار با سهم ۱۷ درصد، فرش به ارزش ۴۲ میلیون و ۲۷۴ هزار دلار با سهم ۴ درصد، محصولات شیمیایی آلی به ارزش ۳۲ میلیون و ۳۶۲ هزار با سهم ۳ درصد و محصولات لبنی به ارزش ۳۱ میلیون و ۳۴۰ هزار دلار با سهم ۳ درصد بوده اند.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: مهمترین کشور‌های هدف صادراتی این به کشور‌های عراق، چین، افغانستان، امارات و تایلند است. میزان صادرات استان اصفهان به کشور عراق ۲۸۸ میلیون دلار، چین ۱۵۰ میلیون دلار، افغانستان ۱۴۶ میلیون دلار، امارات ۱۳۸ میلیون دلار و تایلند ۴۹ میلیون دلار ثبت شده است.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.