یونان: ترکیه نقطه مشترک مناقشات منطقه است

وزیر خارجه یونان از دولت ترکیه برای موضع‌گیری در مناقشه قره‌باغ به نفع جمهوری آذربایجان انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه اسکای نیوز، وزیر خارجه یونان مواضع دولت ترکیه در قبال مناقشه قره باغ را هدف انتقاد قرار داد.

نیکوس دندیاس روز جمعه از مواضع دولت آنکارا در مناقشه کنونی در قره باغ انتقاد و اعلام کرد کشورش از ارمنستان در این مناقشه حمایت می‌کند. وزیر خارجه یونان از ترکیه به عنوان نقطه مشترک تنش‌های منطقه یاد کرد.

این مقام یونانی پس از دیدار با زهراب مناتسکانیان، همتای ارمنستانی خود، گفت دخالت‌های ترکیه در مناقشه تازه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان موجبات نگرانی بین المللی بسیاری را برانگیخته است. دندیاس افزود تمامی تنش‌ها در کشور‌های سوریه، عراق، قبرس، لیبی و شرق دریای مدیترانه یک نقطه مشترک دارند و همانا ترکیه است.

او اقدامات ترکیه را در تعارض جدی با خواست اتحادیه اروپا برای احترام گذاشتن به مشروعیت بین المللی توصیف کرد.

وزیر خارجه یونان بر یافتن راهکار‌های دیپلماتیک برای حل و فصل مناقشات امنیتی میان کشور‌های همسایه تاکید کرد.

از اواخر ماه گذشته میلادی منطقه قره باغ بار دیگر شاهد درگیری مسلحانه میان نیرو‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان بوده است. درگیری‌هایی که تاکنون صد‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشته است. به رغم آتش بس صورت گرفته در نشست مسکو، دو طرف متعهد به شروط آن نبوده و بار‌ها در هفته گذشته آتش بس توافق شده را زیر پا گذاشته اند.

منطقه ناگورنو قره باغ در جنوب شرق جمهوری آذربایجان از نظر سازمان ملل متحد، بخشی از خاک این کشور به شمار می‌آید، اما بیش از یک ربع قرن است که در اشغال جدایی طلبان مورد حمایت ارتش ارمنستان قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
این کشور چرا از دخالت روسیه در سوریه انتقاد نمی کند
آخرین اخبار