تاکید شی جین پینگ بر حفظ سیاست «چین واحد»

رئیس‌جمهور چین اعلام کرد کشورش درباره منطقه هنگ‌کنگ متعهد به حفظ سیاست یک کشور با چند نظام است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین امروز چهارشنبه طی سخنرانی در شنزن گفت که کشورش در ارتباط با هنگ کنگ متعهد به حفظ «یک کشور برای نظام‌ها» است و پکن به منظور رشد اقتصادی یکدیگر به دنبال ادغام سرزمین اصلی با منطقه ویژه اداری مورد بحث است.

وی افزود: پکن برنامه‌های مشابهی را برای [منطقه] ماکائو در نظر گرفته است و همچنین قصد دارد تا با کشور‌های حوزه کمربند و جاده روابط خود را عمیق‌تر کند.

شی همچنین بر اهمیت اتکا بیشتر چین به بازار داخلی تأکید کرد و گفت اقتصاد کشور بلند مدت است و از شنژن خواست تا اقتصاد دیجیتال را توسعه دهد.

هنگ‌کنگ تا سال ۱۹۹۷ تحت حاکمیت انگلیس بود، اما پس از این سال دوباره به حاکمیت چین درآمد. این منطقه در امور داخلی مستقل است. سیاست چین درباره هنگ‌کنگ سیاست یک کشور دو سیستم است.

از ۶ ماه پیش تاکنون پس از اعلام قانون استرداد مجرمان به چین، هنگ‌کنگ شاهد موجی از تظاهرات و اعتراضات گسترده بوده است. کشور‌های غربی بخصوص انگلیس با حمایت رسانه‌ای گسترده و مدیریت اعتراضات، چین را با چالشی امنیتی مواجه کرده‌اند. با این حال، پکن اعلام کرده است هنگ‌کنگ بخشی از خاک چین باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار