مقام آمریکایی: اقدامات چین ما را بیش از حد محتاط کرده است

معاون وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن و دهلی نو در شکل گیری روابط استراتژیک خود با توجه به اقدامات چین، محتاط بوده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «استفان بیگن» معاون وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن و دهلی نو به دلیل اقدامات چین در ایجاد روابط استراتژیک مابین خود و همچنین با سایر کشور‌ها بیش از حد محتاطانه عمل کرده اند.

بیگن در جریان سفر دو ورزه خود به هند اعلام کرد ما بیش از حد در این باره احتیاط به خرج داده ایم. این مقام آمریکایی به نقل از مقامات هندی گفت رابطه با آمریکا در معاملات ما با چین کمک می‌کند، آنهم در شرایطی که شکاف توانایی میان هند و چین به طور روزافزون رو به افزایش است. 

معاون وزیر خارجه در سخنرانی روز دوشنبه خود در دهلی نو  نیز اظهار داشت آمریکا یقینا از وجود یک هند قوی و مرفه سود می‌برد. بیگن ابراز اطمینان کرد که هند و چین فارغ از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر به تقویت مشارکت و همکاری خود ادامه دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
reza
۱۳:۱۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
اگر هند و.چین در مجامع آسیائی و اتحادیه اورآسیا مشارکت و همکاری فعال داشته و با کمک به اتحاد کشورهای مسیر جاده ابریشم با چین در وحدت الرویه بودن در اجرائی کردن ""طرح جاده و کمربند چین"" مشارکت اساسی وراهبردی بکنند هیچ نیازی به حضور آمریکا در قاره پهناورآسیا نیست به شرطی که تمام کشورهای مسیر جاده ابریشم از آسیای شرقی تا آسیای مرکزی و آسیای میانه و اسیای غربی و شاخ آفریقا در یک طرح مشترک و راهبردی در تعامل بانکهای مرکزی و مناطق تجاری آزاد و تعرفه های گمرکی و تجاری و اقتصادی.......با اتحاد و دست در دست دادن به همدیگر با توجه به داشته ها و نداشته هائی که میتوانند بصورت مکمل و متمم همدیگر عمل کنند قادر خواهند بود با عنایت به 2عضو این قاره پهناور که دارای حق WTOنیز هستند کمر قدرت دلارآمریکا را در نیمی از کره زمین بشکنند و به یکجانبه گرائی و قلدری بین المللی آمریکا در این قاره پهناور که از یک بخشی هم متصل به اروپاست پایان دهند..............به امید فرا رسیدن این روز خوش که تمام کشورهای این مسیر یعنی جاده ابریشم وارد یک بازی برد-برد بشوند
آخرین اخبار