وزیر امور خارجه چین: اعضای آ‌سه‌آن آمریکا را از منطقه بیرون کنند

وزیر امورخارجه چین بر همکاری آسه‌آن برای حل مناقشات دریای چین جنوبی تاکید کرد.

به گزارش گروه‌ بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «وانگ ایی» وزیر امور خارجه چین  امروز در جریان نشستی در مالزی گفت که چین و اعضای آ‌سه‌آن، «انجمن ملل آسیای جنوب شرقی» باید با همکاری یکدیگر از دخالت‌های خارجی‌ها در دریای چین جنوبی جلوگیری کنند.

وانگ که به مالزی سفر کرده است، امروز در نشستی مشترک با وزیر امور خارجه این کشور تاکید کرد، اختلال‌هایی که کشور‌های فرامنطقه‌ای در دریای چین جنوبی بوجود آورده‌اند تنها با همکاری کشور‌های داخل منطقه حل می‌شود.  

«هشام الدین حسین»، وزیر امور خارجه مالزی، نیز در این نشست گفت که اختلافات در مورد دریای چین جنوبی باید با گفتگوی منطقه‌ای به صورت مسالمت آمیز حل شود.


بیشتر بخوانید


وزیر خارجه چین که کشورش درگیر اختلافات نظامی فزاینده‌ای با آمریکا شده است، پیشتر هم گفته بود که کشور‌های منطقه باید خیلی هوشیار باشند، زیرا هر اشتباهی از سوی آن‌ها راه را برای نفوذ بیگانگان در دریای جنوبی هموار می‌کند.

چین  سالهاست که درگیر اختلافات دریایی با سایر کشور‌های ساحلی در دریای چین جنوبی شده و اکنون حضور نظامی آمریکا در این منطقه  به این اختلافات دامن زده است. در مقابل و در پاسخ به این حضور آمریکا، چین نیز درماه‌های اخیر مانور‌های  نظامی گسترده‌ای در این منطقه انجام داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۳۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
واقعا حق هر کشور و هر قاره ای این هست که باهم متحد باشند و اجازه دخالت کشور یا قاره دیگر را در محدوده خود ندهند
آخرین اخبار