رئیس سازمان شورای اسلامی مالزی:

جوامع بین‌المللی باید به سیاست تحریمی آمریکا علیه ایران اعتراض کنند

رئیس سازمان شورای اسلامی مالزی از دنیا خواست در برابر تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران بایستد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گزارشگر صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران از مالزی، رئیس سازمان شورای اسلامی مالزی بر ایستادگی و مقاومت دنیا در برابر تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران تاکید کرد.

دکتر «محمد عزمی عبدالحمید» با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد: جای تاسف دارد که مردم جهان و جامعه بشری در قبال این همه ظلم و بی عدالتی آمریکا علیه مردم ایران سکوت اختیار کرده اند.

وی افزود: آمریکا با هدف قرار دادن اقتصاد ایران و تضعیف بیش از پیش آن، اقدام به تحریم ۱۸ بانک دیگر ایرانی کرده است. دکتر عزمی این امر را نقض صریح حقوق بشر علیه مردم شریف ایران اعلام و خاطرنشان کرد: ایالات متحده با این کار نان مردم ایران را به تاراج می‌برد. وی همبستگی خود را همگام با مقاومت مردم شریف ایران اعلام و تاکید کرد: این تحریم‌ها در جامعه بین المللی نشان از جرم و جنایت آمریکا دارد.

دکتر عزمی خاطرنشان کرد: واشنگتن با افزایش فشار‌ها بر تجارت و اقتصاد ایران قصد دارد این کشور را تسلیم خود کند در چنین شرایط بحرانی جوامع بین المللی باید یکپارچه و یکدل به سیاست تحریمی آمریکا علیه بانک‌های ایران به عنوان عملی مجرمانه علیه تمدن جهانی، اعتراض کنند.

وی افزود: سازمان خزانه داری آمریکا برای فشار بیشتر بر مردم ایران و جلوگیری از تامین مایحتاج اولیه آن‌ها دست به این گونه اقدامات می‌زند درحالی که گفته شده تحریم‌ها شامل دارو و مواد غذایی نمی‌شود، اما عملا این حرف‌ها هجو است و آمریکا می‌خواهد زندگی را برای مردم ایران سخت کند.

دکتر عزمی خاطر نشان کرد: جامعه جهانی نمی‌تواند این بی عدالتی‌ها را ببیند و تحمل کند؛ لذا سازمان ملل نیز در این باره نباید سکوت کند، زیرا آمریکا کاره‌ای نیست که برای دیگر کشور‌ها و روابط بانکی آن‌ها با ایران، تعیین تکلیف کند. وی افزود: ما سکوت جامعه جهانی مبنی بر بی تفاوتی نسبت به رفتار‌های ظالمانه آمریکا را محکوم می‌کنیم.

وی از مسلمانان دنیا خواست از این سیستم پر از لجن بانکداری آمریکا دست خود را بشویند و رفته رفته به مرحله خودکفایی برسند.
دکتر عزمی تاکید کرد: آمریکا بواسطه رئیس جمهور بی کفایت و نامناسب درگیر فروپاشی اقتصادی است و در حال حاضر با تحمل سوء مدیریت‌های شخص ترامپ در مقابله با ویروس کرونا در برابر فشار‌های اقتصادی ناشی از شرایط موجود عاجز است.

وی افزود: ترامپ که عدم صلاحیت و کفایت خود را در مدیریت بحران کرونا به اثبات رسانده و مورد بازخواست ملت آمریکاست با کدام منطق می‌خواهد مسلمانان جهان این غرور کذب آمریکا را تائید کنند؟ رئیس سازمان شورای اسلامی مالزی تاکید کرد: اکنون بهترین فرصت برای مسلمانان جهان است تا با همدلی و همبستگی به ظلم و ستم جهانی از سوی آمریکا واکنش نشان دهند و زیر بار خفت و خواری واشنگتن نروند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار