سفر الیوت آبرامز به آلمان برای رایزنی درباره ایران

نماینده آمریکایی در امور ایران به آلمان سفر کرده تا درباره مسائل مرتبط با ایران با مقام‌های اروپایی رایزنی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا، «الیوت آبرامز» دیپلمات کهنه‌کار و نماینده ویژه این کشور در امور ایران، به آلمان سفر کرده است تا درباره مسائلی پیرامونِ کشورمان با مقام‌های اروپایی مشورت کند.

آبرامز قصد دارد در این سفر با مقام‌هایی از «انگلیس، فرانسه و اتحادیه اروپا» نیز دیدار داشته و درباره مسائل ایران با آن‌ها به گفتگو بنشیند.

این سفر درحالی انجام می‌شود که واشنگتن در ادامه کارزار فشار حداکثری علیه ایران و در تازه‌ترین اقدام خود علیه کشورمان، ۱۸ بانک و موسسه مالی ایرانی را تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که بخش مالی اقتصاد ایران تحت دستور اجرایی شماره ۱۳۹۰۲ قرار می‌گیرد و مدعی شد این تحریم‌ها کالا‌های اساسی کشاورزی، مواد غذایی، دارویی و دستگاه‌های پزشکی را شامل نمی‌شود.

کاخ سفید مدعی است که بواسطه تحریم‌های جدید می‌تواند راه‌های محدود ایران برای تامین ارز را از بین ببرد و همچنین هرگونه تلاش برای بازگشت به برجام از سوی دولت احتمالی دموکرات در سال آینده میلادی را ناکام بگذارد.

آمریکا در حالی مدعی است که تحریم‌های کمک‌های بشردوستانه را نشانه نمی‌گیرد که در زمان موج اول شیوع ویروس کرونا، ایران در دریافت دارو و کمک‌های بشردوستانه به مشکلات جدی برخورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار