سابقه بد آمریکا در مخفی‌کاری؛

کدامیک از روسای جمهور آمریکا بیماری خود را مخفی ‌کردند؟+ تصاویر

شبکه الجزیره در گزارشی به بررسی تاریخچه روسای جمهور آمریکا که بیماری خود را مخفی کردند، پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره در مطلبی نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به ویروس کشنده کرونا که تاکنون جان هزاران نفر را در سراسر جهان گرفته، مبتلا شده است. اما آنچه بیش از هر چیز آمریکایی‌ها را در آستانه برگزاری انتخابات در بهت فرو برده است، جزئیات بیماری رئیس جمهور این کشور است که در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

دیروز جمعه، اعلام شد ترامپ علائم خفیفی از کووید- ۱۹ را دارد و شب گذشته به بیمارستان منتقل شد. این در حالی است که مردم آمریکا هنوز درباره بیماری او اطلاعات زیادی ندارد. پزشک وضعیت او را خوب توصیف کرد، اما انتقال او به بیمارستان نظامی والتر رید، نشان از شدت بیماری او دارد.

برخی معتقدند ترامپ بیماری خود را مخفی نگه داشته است، ولی با شدت گرفتن آن بیماری او برملا شده است.

ترامپ به تاریخچه روسای جمهور آمریکا که بیماری خود را مخفی می‌کردند، پیوست+تصاویر

در حالی که ۳۱ روز به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است، دونالد ترامپ در وضع اسفناکی قرار گرفته است. به نظر می‌رسد این سناریویی است که فقط ترامپ با آن مواجه است، ولی با بررسی تاریخ آمریکا در می‌یابیم که تنی چند از روسای جمهور آمریکا چنین شرایطی را تجربه کرده اند و در حالی که به بیماری کشنده‌ای مبتلا شده بودند، سعی داشتند آن را مخفی کنند.

وودرو ویلسون
ویلسون در آوریل سال ۱۹۱۹ هنگامی که برای کنفرانس صلح به پاریس فرانسه سفر کرده بود به آنفلوآنزای اسپانیایی مبتلا شد. مورخان جزئیات بیماری وی را در دهه‌های بعدی کشف کردند، اما دولت ویلسون در آن زمان به خبرنگاران گفت که او به لطف باران و هوای نمناک پاریس به سادگی از سرماخوردگی رنج می‌برد. بعداً در همان سال ویلسون دچار سکته مغزی ناتوان کننده‌ای شد، اما همچنان به عنوان رئیس جمهور به کارش ادامه داد تا اینکه دوره ریاست وی در سال ۱۹۲۱ پایان یافت.

فرانکلین روز ولت
معروف است که فرانکلین دی روزولت از فلج اطفال رنج می‌بُرد و برای کتمان استفاده خود از ویلچر و عصا درد و رنج زیادی را تحمل می‌کرد. آنچه کمتر شناخته شده است این است که در ژوئیه ۱۹۴۴، هنگامی که روزولت برای چهارمین دوره ریاست جمهوری نامزد می‌شد، پزشکی که به طور مخفیانه در مورد سلامتی وی اطلاع داشت اعلام کرد او احتمالا قبل از پایان دوره اش بر اثر نارسایی قلبی خواهد مُرد.

دکتر فرانک لاهی در نامه‌ای که تا سال ۲۰۱۱ مهروموم شده بود و در مکان امنی قرار داشت، نوشته بود، «من باور نمی‌کردم که اگر آقای روزولت دوباره به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، توانایی جسمی لازم برای تکمیل دوره خود را داشته باشد.»

روزولت ۸۲ روز پس از چهارمین دوره ریاست جمهوری خود در سال ۱۹۴۵ بر اثر خونریزی مغزی درگذشت.

ترامپ به تاریخچه روسای جمهور آمریکا که بیماری خود را مخفی می‌کردند، پیوست+تصاویر

جان اف کندی
جان اف کندی که از سال ۱۹۶۱ تا زمان ترور در سال ۱۹۶۳ خدمت می‌کرد، در طول زندگی خود از بیماری‌های مختلفی رنج می‌برد، اما بیشتر بیماری‌های او تا سال‌ها پس از مرگش از مردم مخفی ماند.

رابرت دالک، زندگی‌نامه نویس کندی در کتاب زندگی‌نامه او آورده است: «او در دوره نوجوانی به بیماری‌های متعددی همچون بیماری‌های شدید روده و عفونت مبتلا بود که برخی از پزشکان فکر می‌کردند سرطان خون است. او از زخم و کولیت و همچنین بیماری آدیسون رنج می‌بُرد، که تجویز درمان‌های استروئیدی منظم را ضروری می‌کرد و مدتی نیز درد کمر وحشتناکی را متحمل شد.»

ترامپ به تاریخچه روسای جمهور آمریکا که بیماری خود را مخفی می‌کردند، پیوست+تصاویر

رونالد ریگان
ریگان رئیس جمهوری است که بیش از ۲۰ سال بیماری قلبی خود را مخفی نگه داشت. این موضوعی بود که پزشکان پس از سال‌ها فاش کردند.

ترامپ به تاریخچه روسای جمهور آمریکا که بیماری خود را مخفی می‌کردند، پیوست+تصاویر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار