ارمنستان: نیازی به کمک‌های خارجی نداریم

خبرگزاری رویترز با اشاره به تماس تلفنی نخست‌وزیر ارمنستان و رئیس‌جمهور روسیه نوشت ایروان اعلام کرده است به کمک‌های خارجی نیازی ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز،  آذربایجان و ارمنستان در روزهای اخیر شاهد بزرگترین درگیری خود پس از آتش بس سال ۱۹۹۴ هستند. نبردی که از مرز‌های محاصره شده نیز فراتر رفته و احتمال جنگ را تشدید کرده است.

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، روز سه شنبه در مکالمه تلفنی خود با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که در این مرحله قصد درخواست کمک بر اساس پیمان امنیتی پس از اتحاد جماهیر شوروی را ندارد اما انجام این کار را رد نمی‌کند. او و پوتین در مورد امکان مداخله نظامی روسیه در درگیری قره باغ بحث نکردند.

خبرگزاری‌های روسی به نقل از پاشینیان اعلام کردند ارمنستان با مشارکت سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) یا بدون آن امنیت خود را تضمین می‌کند.


بیشتر بخوانید


قره باغ کوهستانی جدا شده در داخل آذربایجان است، اما به دست ارامنه قومی اداره شده و ارمنستان این منطقه را پشتیبانی می‌کند. قره باغ در جنگی در دهه ۱۹۹۰ از آذربایجان جدا شد، اما از سوی هیچ کشوری به عنوان جمهوری مستقل شناخته نمی‌شود.

تنش‌ها و درگیری‌های میان دو کشور همچنان ادامه دارد و از زمان آغاز موج جدید درگیری‌ها از روز یکشنبه، ده‌ها نفر کشته و صد‌ها تن نیز زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار