ارمنستان: مکالمات خلبانان ترک‌زبان در قره‌باغ رهگیری شد

بنا به اعلام وزارت دفاع ارمنستان، نیرو‌ها و تجهیزات نظامی ترکیه مشارکت گسترده‌ای در درگیری‌های با جمهوری آذربایجان دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد مکالمه میان خلبانانی که به زبان ترکی صحبت می‌کردند، را در قره باغ رهگیری کرده است.

وزارت دفاع ارمنستان روز چهارشنبه در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد نیرو‌های این وزارتخانه موفق به رهگیری مکالمات میان خلبانانی در منطقه قره باغ شد، که به زبان ترکی صحبت می‌کردند.

بیانیه وزارت دفاع ارمنستان می‌افزاید آذربایجان حملات هوایی را در مسیر شمالی خطوط مرزی دو طرف صورت داد. هواپیما‌های بدون سرنشین و جنگنده‌های چند منظوره اف-۱۶ نیروی هوایی ترکیه در آسمان (منطقه قره باغ) به پرواز درآمده اند. دشمن بدون اینکه وارد منطقه تحت پوشش سامانه‌های پدافند هوایی شود، از دور اقدام می‌کند. (آذربایجان) از موشک‌های دوربرد هوا به زمین استفاده می‌کند.

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه امروز سه شنبه اظهار کرد که آنکارا آماده حمایت از آذربایجان در جنگ و مذاکرات در مورد منطقه مورد مناقشه قره باغ است. از سوی دیگر ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز یکشنبه گفت که این کشور حملات ارمنستان علیه غیرنظامیان جمهوری آذربایجان را به شدت محکوم می‌کند و در برابر «تحرکات خطرناک» همچنان در کنار متحد خود خواهد ماند.

پیش از این مقامات ایروان و باکو هر گونه مشارکت در مذاکرات صلح در جهت حل و فصل مناقشه دیرینه خود را رد کردند.

از اوایل دهه ۱۹۹۰ آذربایجان و ارمنستان بر سر کنترل منطقه کوهستانی قره باغ درگیر شده‌اند. آخرین درگیری‌های مسلحانه در ماه ژوئیه آغاز شد و هر دو طرف تلفاتی را گزارش دادند. گفته می‌شود در جدال ۳۲ ساله ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر مالکیت منطقه قره باغ تاکنون بیش از سی هزار نفر از مردم دو کشور کشته شده‌اند.

منطقه ارمنی نشین «ناگورنو-قره باغ» (قره باغ کوهستانی) در جنوب شرق جمهوری آذربایجان در سال ۱۹۹۴ میلادی به اشغال نیرو‌های ارمنستان درآمد و از آن پس با نام «جمهوری قره باغ کوهستانی» به صورت یک جانبه اعلام استقلال کرد. با این حال هیچ یک از کشور‌های جهان حتی خود ارمنستان نیز این جمهوری خودخوانده را به رسمیت نمی‌شناسند و سازمان ملل متحد نیز همچنان آن را بخشی از خاک جمهوری آذربایجان می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
ای ترسوهای بزدل ارمنی، در برابر ارتش شجاع و قدرتمند آذربایجان کم آوردید و به هر حقه و حیله ای متوسل می شوید تا گلویتان را از چنگال ارتش دلاور آذربایجان برهانید. نصف ارتش آذربایجان هم کافی است تا شما جنایتکاران و غاصبان ارمنی را لت و پار کند و نیازی به کمک کشور دوست و برادر ترکیه نیست. آنها هم اینکه مردانه از حقوق و مواضع آذربایجان حمایت می کنند کافی است.
-
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
بهتر است وزیر خارجه ما به ایروان و باکو سفر و ابتکار صلح دهد ایران طرفدار هیچ مناقشه از هیچ طرف نیست با مذاکره قابل حل است قره باغ مال هردو باشد و به مردم آن هر دو کشور رسیدگی و دو تابعیتی باشند
آخرین اخبار