آمریکا در حال بررسی جدی بستن سفارت خود در عراق است

روزنامه نیویورک تایمز از بررسی جدی گزینه تعطیلی سفارت آمریکا در بغداد از سوی دولت ترامپ خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد اقدام مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در تهدید مقامات عراقی برای تعطیلی سفارت واشنگتن در بغداد باعث شوکه شدن مقامات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) شده است.

بر این اساس، سه مقام آگاه اعلام کردند پمپئو به مقامات عراقی هشدار داده است اگر نتوانند حمله به تاسیسات آمریکایی در این کشور را متوقف کنند آمریکا ظرف چند هفته اقدام به تعطیلی سفارت خود در این کشور خواهد کرد. این تهدید بدان معنا خواهد بود که دولت آمریکا هیچ حمایتی از مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق نخواهد کرد.

الکاظمی ماه پیش میلادی به آمریکا سفر و با ترامپ در کاخ سفید دیدار کرد. این دیدار نشان دهنده حمایت کاخ سفید از وی بود، اما تهدید پمپئو مقام‌های عراقی را گیج کرده است. این تهدیدات شاید صرفا هیاهویی باشد تا مقامات عراقی را مجبور به انتخاب میان ایران یا آمریکا کند.

برخی مقامات آمریکایی اعلام کرده اند وزارت خارجه آمریکا به طور رسمی در حال بررسی بستن سفارت این کشور در بغداد است و انتظار می‌رود تصمیم گیری نهایی درباره این موضوع پیش از سوم نوامبر (۱۳ آبان) اتخاذ شود. قرار است در این طرح سفیر آمریکا یا به کنسولگری اقلیم کردستان عراق در اربیل منتقل شده و یا در پایگاه عین الاسد مستقر شود.

یک مقام آمریکایی نیز تایید کرد پمپئو در تماسی با مقامات عراقی تهدید کرده است در صورت خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق، آمریکا تمامی اعضای کتائب حزب الله عراق را خواهد کشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۹:۵۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
اینکه گفته میشود هیئت حاکه آمریکا نه اهل منطق هستند و نه اهل عقل........درست همین اراجیف سخیف مایک پمپئو میباشد به دلایل زیر :
1) این ارتش سنتکام آمریکاست که آب و خاک عراق را اشغال کرده و با تروریست های داعش که آنها را آموزش و مسلح و با هلی برن و پشتیبانی های لجستیک به تروریستها کمک میکند تا انواع جنایت را در عراق به انجام برسانند و این همکاری ارتش سنتکام آمریکا و داعش که پرداخته و ساخته آمریکاست با اذعان و اقرار ریاست جمهوری این کشور به تمام جهان مخابره شده و اسناد آن موجود است.....
2)وسعت سفارتخانه آمریکا در عراق170کیلومتر مربع است که چه بسا لانه جاسوسی باشد.....
3) آیا؟ آمریکا نیز به عراق برای ساختمان سفارتخانه 170کیلومتر مربع زمین در اختیار کشور عراق قرار داده؟ آیا؟به کشور عراق اجازه داده که در خاک آمریکا باند فرودگاه و پایگاه های متعدد نظامی ایجاد کند؟
4)حدود مرزهای بین المللی آمریکا از کجا؟ تا کجا؟ روی مرزهای بین المللی جهانی سازمان ملل ثبت شده و حد جغرافیائی آن تا کجاست؟
5)آیا کشور عراق با جنگ و ایجاد ائتلاف در خاک آمریکا برای ایجاد پایگاه های نظامی و ساخت باند فرودگاه خاک آمریکا را اشغال کرده؟ اگر جواب منفی است پس این حق ملت و دولت عراق است که ارتش سنتکام آمریکا را با ایجاد پایگاه های متعدد نظامی در خاک غصب شده و اشغال شده توسط آمریکا غاصب و اشغالگر بدانند و برای خروج این ارتش عظیم سنتکام آمریکا که در طول و عرض جغرافیای عراق گسترده شده اند و از تروریست های داعش حمایت میکنند دشمن اشغالگر فرض کنند و خواستار خروج بی قید و شرط این نیروها
از خاک عراق باشند
6) آمریکا با ترور ابومهدی المهندس و همراهانشان سردارسپهبدحاج قاسم سلیمانی در خاک عراق و فرودگاه این کشور دست به تروریسم دولتی زد و بدون عذرخواهی با وقاحت تمام این ترور را با زبان ریاست جمهوری آمریکا توسط پهپاد متعلق به آمریکا اعلام کرد از این منظر نیز ملت و دولت عراق حق قصاص خون با خون را هنوز به انجام نرسانده و این حق قانونی هنوز برای عراق محفوظ است و.....و....
چگونه؟ با اینهمه ادله و دلیل که در مورد جنایات آمریکا که بصورت آشکار و ناپیدا محرز و متقن است دوباره مایک پمپئو با مداخله در امور داخلی عراق با تهدید و ترعیب مقامات عالی عراقی درخواست های نامشروع غیرمنطقی و غیرعقلانی هیئت حاکمه آمریکا را دیکته میکند؟..........
آخرین اخبار