نماینده عراقی: بستن سفارت آمریکا در بغداد موضوعی مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ است

رئیس کمیته دفاعی و امنیتی عراق مطرح شدن موضوع بستن سفارت آمریکا در بغداد را بهانه‌ای برای فشار بر دولت و اقدامی در راستای انتخابات ۲۰۲۰ دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس کمیته دفاعی و امنیتی پارلمان عراق می‌گوید گمانه زنی‌ها در خصوص بستن سفارت آمریکا در بغداد در واقع راهی برای تشدید فشار بر دولت است و به کمپین‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ارتباط دارد.

وی روز دوشنبه اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در جریان کنفرانسی خبری به این موضوع پرداخت. انتظار ندارم که سفارت آمریکا تعطیل شود. این به عنوان نوعی فشار بر دولت عراق مورد استفاده قرار می‌گیرد و به تقلا‌های انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا مربوط می‌شود که در برهه زمانی کنونی اهمیت می‌یابد.

رئیس کمیته دفاعی و امنیتی پارلمان عراق گفت تهدید علیه سفارت آمریکا که رسانه‌ها از آن سخن می‌گویند صحت ندارد و دلیلی برای تعطیلی سفارت آمریکا در بغداد وجود ندارد. این مقام پارلمانی عراق افزود: مطابق با داده‌های شخصی من، چنین طرحی وجود ندارد، اما اگر اطلاعات محرمانه‌ای در دسترس سفارت آمریکا یا اطلاعات عراق هست، مسئله دیگری است. با این حال، با توجه به انتظارات من و وضعیت امنیتی در بغداد، طرحی برای حمله به سفارت مطرح نیست.

در همین حال، العربیه با استناد به منابع آمریکایی در عراق گزارش داد که دیپلمات‌های آمریکایی از حمله احتمالی به سفارت و احتمال گروگان گرفته شدن می‌ترسند.

روز یکشنبه نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی و عراقی گزارش داد واشنگتن قصد دارد برای یک دوره سه ماهه سفارت خود در عراق را با توجه به هدف حمله موشکی قرار گرفتن مداوم منطقه سبز بغداد، تعطیل کند. همچنین شبکه خبری المیادین گزارش داد منابع دیپلماتیک به این شبکه اعلام کردند طرف آمریکایی به هم پیمانانش اعلام کرده بستن سفارتخانه آمریکا در بغداد قطعی است.

پیشتر پارلمان عراق مصوبه اخراج نظامیان آمریکا از این کشور را تصویب کرد، ولی به دلیل فشار‌های آمریکا این مصوبه تا کنون اجرایی نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار