اردوغان: ارمنستان باید از سرزمین های اشغالی در آذربایجان خارج شود

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بار دیگر ارمنستان را به اشغال سرزمین های آذربایجان متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری المیادین، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، امروز در سخنانی بار دیگر ارمنستان را به اشغال سرزمین های آذربایجان متهم کرد.

رجب طیب اردوغان گفت: زمان آن فرا رسیده است که بحران منطقه «ناگورنو قره باغ» به پایان برسد.

او در ادامه افزود: ارمنستان باید از سرزمین هایی که در آذربایجان اشغال کرده، خارج شود.

رجب طیب اردوغان امروز دوشنبه در سخنانی تلویزیونی با تأکید بر حمایت از آذربایجان در جنگ نظامی کنونی با ارمنستان گفت: من حمله ارمنستان به آذربایجان را محکوم می کنم و ترکیه به ایستادن در کنار کشور دوست – آذربایجان- با تمامی امکاناتش ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه افزود: کشورهای سه گانه گروه مینسک که شامل روسیه، فرانسه و آمریکا می شود، 30 سال است تمام تلاش خود را کرده اند تا مشکل حل نگردد و اکنون نیز دست به تهدید زده اند.

روز گذشته نیز وزیر دفاع ترکیه، به همتای آذربایجانی خود اعلام کرد که آنکارا با تمامی امکاناتش از آذربایجان برای حمایت از یکپارچگی سرزمینی حمایت می‌کند.

گفتنی است دیروز نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان در فیس بوک خود اعلام کرده بود شورای امنیت ملی این کشور فورا تشکیل جلسه خواهد داد تا درباره درگیری‌های نظامی اخیر این کشور با جمهوری آذربایجان تصمیم‌گیری کند.

نیکول پاشینیان گفته بود آذربایجان آغازگر درگیری‌نظامی بوده است و نیرو‌های ارمنستان هم مقابله به مثل کرده‌اند.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان چهار دهه است که بر سر مالکیت منطقه قره باغ مناقشه دارند که اخیرا این مناقشه به درگیری‌های نظامی بین دو کشور ختم شده است.

بنابر اعلام نخست‌وزیر ارمنستان، شورای امنیت ملی این کشور با تشدید تنش‌ها تصمیم به تشکیل جلسه اضطراری گرفته است. پاشینیان گفته است که بعد از این جلسه دولت با اعلام حالت فوق العاده به بسیج نیرو‌های خود برای مقابله با جمهوری آذربایجان خواهد پرداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
درود بر تو ای بزرگمرد ای حامی مظلومان ای حامی مسلمانان، وجودت مایه نعمت دوستان و خواری دشمنان است به بودنت افتخار می کنیم خدا نگهدار تو باشد.
آخرین اخبار