رایزنی پمپئو و استولتنبرگ درباره تنش‌‌های اخیر در شرق دریای مدیترانه

وزیر خارجه آمریکا و دبیرکل ناتو طی گفت‌وگویی تلفنی درباره آخرین تحولات در شرق دریای مدیترانه گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با ینس استولتنبرگ دبیر کل پیمان ناتو در روز یک‌شنبه، در خصوص آخرین تحولات جاری در شرق دریای مدیترانه رایزنی کردند.

وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای در خصوص این تماس تلفنی، گفت که پمپئو و استولتنبرگ بر ضرورت اهمیت اتحاد ناتو تاکید کردند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین از پیشنهاد آنکارا و آتن برای آغاز مجدد مذاکرات در رابطه با فعالیت‌های اکتشاف و حفاری در شرق دریای مدیترانه نیز استقبال کردند. این دو خواستار توقف تنش‌ها در این منطقه هم شدند.

ترکیه و یونان موافقت خود را با آغاز مذاکرات در رابطه با تنش‌های اخیر در منطقه شرق دریای مدیترانه ابراز کردند. ترکیه فعالیت‌های خود در شرق دریای مدیترانه را قانونی می‌داند، اما یونان مدعی است که آنکارا در حوزه تجاری آتن وارد شده است. این مذاکرات قرار است در استانبول برگزار شود.

ادعای پمپئو بر تلاش واشنگتن در حفظ انسجام ناتو در حالی مطرح می‌شود که رابطه آمریکا با این نهاد در دوران ریاست جموری دونالد ترامپ اصلا در وضعیت مناسبی قرار ندارد. رئیس جمهور آمریکا تاکید دارد که سایر اعضاء ناتو باید مشارکت بیشتری در تامین مالی این نهاد داشته باشند و همین موضوع به اختلافات دامن زده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار