آغاز سفر پمپئو به منطقه مدیترانه شرقی از امروز

وزیر امور خارجه آمریکا امروز سفر خود را به یونان، ایتالیا، و کرواسی آغاز می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا قرار است امروز یکشنبه در جریان یک سفر کاری وارد یونان شود. آتن نخستین مقصد او در تور یک هفته‌ای پمپئو به منطقه مدیترانه شرقی شامل کشور‌های ایتالیا، واتیکان و کرواسی است.

انتظار می‌رود پمپئو در یونان با نخست وزیر و همتای یونانی خود دیدار کند و در خصوص مسائل فعلی همچون تنش‌های دریایی اخیر میان یونان و ترکیه در دریای مدیترانه گفتگو کنند.

از دیگر برنامه‌های پمپئو سفر به شهر تسالونیکی و امضای توافق دو جانبه علم و فناوری و همچنین بازدید از خلیج سودا در جزیره کرت یونان است.

پمپئو پس از یونان به ایتالیا سفر می‌کند تا با جوزپه کنته، نخست وزیر ایتالیا و لوئیجی دی مایو، وزیر خارجه ایتالیا درباره بیماری همه گیر ویروس کرونا و همکاری‌های امنیتی در رُم گفتگو کند. روز چهارشنبه، وزیر امور خارجه آمریکا در سمپوزیوم دفاع از آزادی مذهبی از طریق دیپلماسی در سفارت آمریکا شرکت خواهد کرد.

او همچنین در این سفر با کاردینال پیترو پارولین، وزیر امور خارجه واتیکان و اسقف اعظم پل گالاگر دیدار خواهد کرد.

مقصد نهایی پمپئو کرواسی خواهد بود. وی در ۲ اکتبر به کرواسی رفته و انتظار می‌رود این مقام آمریکایی با آندره پلنکوویچ، نخست وزیر کرواسی، گوردان گریلیچ، وزیر امور خارجه وماریو بانوزیس، وزیر دفاع دیدار کند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار