تاکید اردوغان بر تمایل گفتگوی ترکیه برای رفع اختلافات با دیگر طرف‌ها

با بالاگرفتن تنش‌ها میان آنکارا و کشورهای اروپایی در پی حفاری‌های اکتشافی ترکیه در مدیترانه شرقی، رئیس‌جمهور این کشور خواستار بهره‌گیری از دیپلماسی برای حل اختلافات شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تی. آر. تی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، بر تمایل این کشور به حل اختلافات از راه گفتگو تاکید کرد.

او در توئیتر خود با بیان اینکه ترکیه مایل است به هرگونه دعوتی که با حسن نیت مطرح شود، توجه و راه را برای دیپلماسی تا حد امکان هموار کند، نوشت: قصد داریم احتلافات را از راه گفتگو و به گونه‌ای که همه برنده باشند، حل کنیم.

رئیس جمهور ترکیه افزود: از هر وجب خاک و هر قطره آب کشورمان نیز با همین موضع دفاع خواهیم کرد. ما کشوری قدیمی و ریشه‌دار هستیم و بدون کوچک‌ترین احساس ضعف روندی را که از آن عبور می‌کنیم با وقار و متانت پشت سر می‌گذاریم و تحت تاثیر اقدامات تحریک آمیز قرار نمی‌گیریم.

این اظهارات در پی تشدید تنش‌ها میان ترکیه و کشورهای اروپایی مطرح می‌شود. حفاری‌های اکتشافی ترکیه در مدیترانه شرقی هدف انتقاد یونان و قبرس قرار گرفته و این دو کشور این اقدام ترکیه را نقض حاکمیت خود خوانده‌اند. اتحادیه اروپا نیز خواستار عقب‌نشینی کشتی‌های اکتشافی ترکیه از مدیترانه شرقی شده است؛ اقدامی که خشم مقامات آنکارا را در پی داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار