اعلام حکومت نظامی در مناطقی از آذربایجان و ارمنستان

در پی بالاگرفتن تنش‌ها در منطقه قره باغ، کشور‌های آذربایجان و ارمنستان اعلام حکومت نظامی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، در پی بالاگرفتن تنش‌ها در منطقه «ناگورنو قره‌باغ» کشور‌های اذربایجان و ارمنستان از اعمال حکومت نظامی در بخش‌هایی از کشور‌های خود خبر دادند.

طبق اعلام پایگاه خبری نشریه گاردین، ارمنستان اعلام حکومت نظامی کرده و پس از ادعا در خصوص منهدم کردن چندین هواپیمای آذربایجانی و نیز شماری تانک، دستور داده تا بسیج کامل نیرو‌های نظامی اش انجام شود.

همچنین شبکه العربیه در خبری فوری اعلام کرد: پارلمان آذربایجان قوانین حکومت نظامی و منع آمد و شد را در شماری از مناطق خود اعلام کرده است.

طبق اعلام گاردین، ارمنستان گفته است آذربایجان یک حمله هوایی و نیز یک حمله توپخانه‌ای به منطقه مورد اختلاف «ناگورنو قره‌باغ» به انجام رسانده است؛ اما آذربایجان گفته است این حمله در پاسخ گلوله باران ارمنستان بوده است.

فعالان حقوق بشر در ارمنستان گفته اند دو غیرنظامی- از جمله یک زن و یک کودک- بوسیله گلوله باران‌های آذربایجان کشته شده اند. همچنین مقامات نظامی ارمنستان گزارش داده اند دست کم ۱۰ قربانی از سوی آن‌ها بوده است. این در حالی است که خود مقامات قره‌باغ نیز اعلام کرده اند ده نفر از کارمندان نظامی اش کشته شده اند.

مقامات باکو (پابتخت آذربایجان) نیز اعلام کرده اند شمار نامشخصی از شهروندانشان کشته شده و شش نفر نیز زخمی شده اند.
ارتش آذربایجان اعلام کرده توانسته کنترل شش روستا در قره باغ را امروز بعد از ظهر به دست آورد؛ مسأله‌ای که از سوی ارمنستان رد شده است.

همچنین ترکیه که دارای روابط قوی فرهنگی و اقتصادی قوی با آذربایجان است، تهدید کرده است تا در کنار این کشور در هر درگیری خواهد ایستاد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار