انتقاد رهبر حزب مخالف انگلیس از تدابیر دولت جانسون در کنترل بحران کرونا

رهبر حزب اپوزیسیون انگلیس گفت دولت این کشور کنترل مدیریت شیوع ویروس کرونا را از دست داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «کِر استارمر» رهبر حزب کارگر و اپوزیسیون انگلیس، امروز (سه‌شنبه) گفت دولت «بوریس جانسون» نخست وزیر این کشور کنترل بحران شیوع ویروس جدید کرونا را از دست داده است.

استامر در سخنان خود از عملکرد دولت کشورش انتقاد کرد و گفت: «دولت در عوض آنکه کنترل اوضاع را بدست آورد، آن را از دست داده است. سیستم آزمایش ما دقیقا زمانی نابود شد که نیازی مبرم به آن داشتیم.»

پیش از این «مایکل گوو» وزیر کابینه انگلیس با اشاره به شیوع فزاینده ویروس کووید-۱۹ در این کشور از مردم خواست تا در صورت امکان به دورکاری بپردازند و اعلام کرد جانسون محدودیت‌های جدیدی برای مقابله با این ویروس اتخاذ خواهد کرد.

اعتراضات در انگلیس و در میدان «ترافالگار» لندن به محدودیت‌های کرونایی شکل گرفته است. تاکنون هزاران نفر در آن شرکت کرده‌اند و درگیری‌هایی نیز میان پلیس و مردم مشاهده شده است.

بر اساس آخرین آمار تعداد مبتلایان به کرونا در انگلیس ۴۰۰ هزار نفر و جان‌باختگان قریب به ۴۲ هزار نفر اعلام شده است. از نظر تعداد قربانیان کرونا این کشور جایگاه پنجم در جهان و اول در اروپا را به خود اختصاص داده است.

از همین رو بوریس جانسون محدودیت‌های جدیدی درباره ویروس کرونا اعمال کرد. او پیشتر ۶ قانون در این رابطه وضع کرده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار