آمریکا باز هم جوانان ایرانی را به حمله سایبری متهم کرد

دادستان‌های آمریکا بار دیگر دو جوان ایرانی را به دست داشتن در یک سری حمله سایبری در آمریکا و دیگر کشور‌ها متهم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دادستان‌های آمریکا روز چهارشنبه اعلام کردند دو هکر ایرانی به دست داشتن در حملات سایبری برای نفوذ در دانشگاه‌های آمریکا و دیگر کشورها، یک اندیشکده مستقر در واشنگتن و سازمان‌های غیرانتفاعی و ... متهم شده اند.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد که «هومن حیدریان» ۳۰ ساله، و «مهدی فرهادی» ۳۴ ساله، هر دو اهل شهر همدان، صد‌ها ترابایت اطلاعات ازجمله اطلاعات جاسوسی امنیت ملی، اطلاعات هوا فضا، تحقیقات علمی منتشر نشده و اطلاعات هسته‌ای غیرنظامی را به سرقت برده اند.

اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه نشده و حتی نام هیچ کدام از اهداف این حملات هم اعلام نشده است.

چند ساعت پیش از آن نیز وزارت دادگستری خبر متهم شدن پنج تبعه چینی را به ترکیب کردن فعالیت‌های اطلاعاتی طرفدار دولت با جرایم سایبری معمولی منتشر کرده بود. دولت آمریکا برخورد با افرادی را که به سرقت‌های سایبری می‌پردازند، افزایش داده است.

در حالی که چند وقت پیش آمریکا به انجام بیشترین حملات سایبری در جهان متهم شد «جان دمرز» معاون دادستان کل در امور امنیت ملی این کشور، گفت پرونده‌های اخیر نشان دهنده آن است که دست کم چهار کشور یعنی ایران، چین، روسیه و کره شمالی، به هکر‌ها اجازه می‌دهند افراد و شرکت‌ها را در سراسر جهان هدف حمله قرار دهند و تازمانی که برای دولت کشور خود کار می‌کنند، به جمع آوری اطلاعات درباره فعالان حقوق بشر، مخالفان و دیگر منافع جاسوسی بپردازند.


بیشتر بخوانید:


روز گذشته نیز رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند دو هکر که یکی از آن‌ها ایرانی و دیگری فلسطینی است، تحت تعقیب وزارت دادگستری آمریکا قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار