روسیه: آمریکا رتبه نخست جهان در انجام حملات سایبری را دارد

شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد در زمینه انجام حملات سایبری، کشور آمریکا در صدر قرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «ای ان ۲۴»، شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد از نظر تعداد حملات سایبری انجام شده، آمریکا در رتبه نخست جهانی قرار دارد.

«اولگا خراموف» معاون شورای امنیت ملی روسیه، این خبر را در مصاحبه با یک هفته نامه روسی اعلام کرد و گفت: «برای مثال تجزیه و تحلیل گزارش‌های شرکت‌های برجسته خارجی و روسی که در زمینه امنیت اطلاعات فعالیت می‌کنند، نشان می‌دهد که بیشترین تعداد حملات رایانه‌ای با استفاده از زیرساخت‌های اطلاعاتی واقع در آمریکا انجام شده است.»

این مقام امنیتی در ادامه مصاحبه اضافه کرد: «آمریکا از نظر فعالیت‌های مخرب سایبری در مقایسه با سایر کشور‌ها در خط مقدم قرار دارد. ۴۰ تا ۷۰ درصد این حملات به این کشور مربوط می‌شود.»

خراموف در ادامه گفت: «شاخص مشخص شده برای روسیه بین ۲ تا ۷ درصد است. نه اینکه این طور تبلیغ شده باشد، بلکه برای عموم به وضوح قابل مشاهده است. هر شخص عاقلی می‌بیند که تهدید روسیه در فضای مجازی چقدر است.»

این مقام روس این اطلاعات را در حالی بیان می‌کند که پیش‌تر اتحادیه اروپا مجازات‌هایی را علیه ساختار‌ها و شهروندان روسیه و چین و کره شمالی به بهانه دست داشتن در حملات سایبری اعمال کرده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار