اسرائیل بخش فلسطینی گذرگاه رفح را اشغال کرد

خبرگزاری فلسطینی سما گزارش داد که نظامیان رژیم صهیونیستی بخش فلسطینی گذرگاه رفح در نوار غزه را اشغال کردند.

خبرگزاری فلسطینی سما گزارش داد که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده که بخش فلسطینی گذرگاه رفح به اشغال ارتش این رژیم درآمده است.

این سخنگوی افزود که نظامیان تیپ ۴۰۱ ارتش رژیم صهیونیستی بخش فلسطینی گذرگاه رفح را تصرف کردند.

بامداد امروز (سه‎شنبه) «باراک راوید» تحلیلگر سی. ان. ان به نقل از منابع خود که اطلاعات مستقیمی دارند اعلام کرد که نیرو‌های رژیم صهیونیستی قصد دارند در ساعات آینده کنترل بخش فلسطینی گذرگاه رفح در نوار غزه را اشغال کند.

رسانه‌های فلسطینی بامداد سه‌شنبه از آرایش جنگی تانک‌های رژیم صهیونیستی و استقرار آنها در ۲۰۰ متری گذرگاه رفح خبر دادند.تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی چندین گلوله به سوی ساختمان گذرگاه رفح شلیک کردند.محله «تل السطان» در غرب رفح نیز توسط هواپیما‌های رژیم صهیونیستی بمبارن شده است.

همچنین خبر‌ها حاکی است، ارتش رژیم صهیونیستی اطراف گذرگاه رفح، کرم ابوسالم، محله‌های السلام و الجنینه و محله التنور در شرق رفح در جنوب نوار غزه را هدف حملات سنگین خود قرار داده است.

خبرگزاری «سما» فلسطین اعلام کرد: در حملات بی امان رژیم صهیونیستی به غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه تاکنون پنج فلسطینی از جمله یک کودک شهید شدند. این افراد که روانه بیمارستان تخصصی کویت شدند در حمله رژیم صهیونیستی به منزل خانواده «ابوعمره» به شهادت رسیدند.

تبادل آتش میان مقاومت و ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیکی گذرگاه رفح

مقامات امنیتی مصری به شبکه ماهواره‌ای الاقصی گفته اند که مصر به مقامات گذرگاه رفح اعلام کرده که ارتش رژیم اسرائیل قصد اشغال این گذرگاه را ندارند.براساس این گزارش اعلام شده که خودرو‌های دشمن در حال عملیات امنیتی در اطراف گذرگاه برفح هستند و امروز (سه شنبه) از اطراف این گذرگاه عقب نشینی خواهند کرد.

این در حالی است که دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب در بیانیه‌ای تأیید کرد که کابینه جنگ اسرائیل به حمله زمینی به رفح رای مثبت داده است.

ادعای آمریکا: حمله تازه اسرائیل به رفح عملیات نظامی بزرگ نیست

 یک مقام آمریکایی بامداد سه‌شنبه مدعی شد که به نظر نمی‌رسد تهاجم تازه رژیم صهیونیستی به رفح «یک عملیات نظامی بزرگ» باشد.

به گزارش رویترز، این مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، نسبت به حملات اسرائیل به شهر رفح در جنوب نوار غزه ابراز نگرانی کرده و گفت که به عقیده آمریکا، این حملات بیانگر یک عملیات نظامی بزرگ نیست.

وی افزود: مقام‌های آمریکایی بر جلوگیری از یک عملیات نظامی بزرگ در رفح متمرکز شده‌اند و به نظر نمی‌رسد که اسرائیلی‌ها چنین کاری انجام بدهند.

تصاویری از حضور اشغالگران همراه با تانک‌های این رژیم در گذرگاه رفح

ارتش رژیم صهیونیستی طی بیانیه‌ای اعلام کرد گذرگاه رفح را به طور کامل اشغال کرده و عملیات تفتیش گسترده‌ای را در این منطقه انجام می‌دهد.

تعطیلی گذرگاه رفح موجب وخامت هرچه بیشتر اوضاع انسانی خواهد شد

سخنگوی هیئت گذرگاه‌های نوار غزه اعلام کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از بستن گذرگاه رفح ساکنان نوار غزه را به مرگ محکوم کرده است. بستن گذرگاه رفح موجب وخامت هرچه بیشتر اوضاع انسانی و ورود کمک‌ها به این باریکه خواهد شد.

این مقام فلسطینی افزود: حضور نیرو‌های اسرائیلی در گذرگاه رفح منجر به تعطیلی آن و ممانعت از تردد و سفر فلسطینیان از طریق آن شده است. تعطیلی گذرگاه رفح در سایه فروپاشی سیستم بهداشتی بیماران سرطانی را به کام مرگ خواهد فرستاد.

نگرانی آنروا نسبت به ممانعت از ورود کمک‌های انسانی از طریق گذرگاه رفح

آژانس آنروا تاکید کرد توقف ورود کمک‌های انسانی از طریق گذرگاه رفح منجر به بدتر شدن فاجعه گرسنگی در غزه می‌شود.تداوم ممانعت از ورود کمک‌های انسانی و سوخت از گذرگاه رفح منجر به توقف این کمک‌ها در تمام نوار غزه می‌شود.

این آژانس تاکید کرد: اگر ورود کمک‌های انسانی متوقف شود فاجعه گرسنگی به‌ویژه در شمال غزه بدتر خواهد شد.

بورل: دیگر هیچ نقطه امنی در غزه نیست

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت: حمله به رفح با وجود همه درخواست‌های جامعه بین‌المللی، آمریکا و کشور‌های عضو اتحادیه اروپا دوباره آغاز شد و همه از بنیامین نتانیاهو می‌خواهند که حمله نکند. می‌ترسم که این حملات یک بار دیگر باعث تلفات غیرنظامیان شود. مهم نیست اسرائیلی‌ها چه می‌گویند، هیچ منطقه امنی در غزه وجود ندارد.

نهاد‌های امدادرسان: پس از آغاز عملیات نظامی در رفح ارائه خدمات پزشکی با مشکل روبه‌رو است

نهاد‌های امدادرسان بین‌المللی اعلام کردند که پس از آغاز عملیات نظامی در رفح توسط رژیم صهیونیستی، ارائه خدمات پزشکی با مشکل مواجه شده است. خدمات پزشکی آنها در رفح تحت تأثیر آغاز عملیات رژیم صهیونیستی در این شهر در جنوب نوار غزه قرار گرفته است، به‌طوریکه برخی از خدمات به حالت تعلیق درآمده و راه تیم‌های پزشکی مسدود شده است.

سازمان غیردولتی کمک‌های پزشکی (Project HOPE) که مقر آن در آمریکا است، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به اجبار تاسیسات خود را در «الشوکة» بسته است. با بسته شدن بیشتر بیمارستان‌های غزه در اثنای هشدار‌ها نسبت به قحطی، این مرکز، خدمات بهداشتی اولیه از جمله دارو‌های مربوط به اسهال و آزمایش‌های مربوط به سوء تغذیه را به آوارگان ارائه می‌داد.

در همین رابطه، موسی کندوی، رئیس تیم این سازمان در غزه گفت: با فرار بیشتر مردم و ادامه خشونت در این منطقه، تعلیق اضطراری چنین خدماتی وجود خواهد داشت که دسترسی هزاران نفر به غذا، دارو و سایر کمک‌های نجات‌بخش را محدود می‌کند. وی نسبت به افزایش میزان سوءتغذیه و بیماری‌ها هشدار داد.

سخنگوی سازمان غیردولتی کمک‌های پزشکی به رویترز گفت که از ورود تیمی متشکل از چهار پزشک، ۲ جراح، یک پزشک اورژانس و یک متخصص بیهوشی با وسایل و تجهیزات پزشکی خود به گذرگاه رفح جلوگیری شده است.

یکی دیگر از سازمان‌های امداد بشردوستانه، MedGlobal، در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک ماموریت پزشکی که قرار بود روز دوشنبه از طریق گذرگاه رفح انجام شود را به دلایل امنیتی لغو کرده است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
نتانیاهو با کمال خرگی توانست سازمان ملل را برای دانشجویان وروشنفکران گول خورده کالبدشکافی کند و بگوید کتابهایی که میخوانید یک رویاست در سازمان ملل دیکتاتوری حکومت میکرده وتمام قدرت فقط پول بوده نه انسانیت آنهایی که برای شکستن پای سگ وبال سوسک برانکارد وپزشک گداشته بودند جز پدرسوخته بازی وعوام فریبی چیزی نبوده وانسان وشرف انسان وحقوق بشر را پایمال میکردند واین است دیکتاتوری غرب وحشی توسط یک مشت بچه پولدار قمارباز واوباش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
صهیونیسم گور خودرا کَند
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۳:۵۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
کو سازمان ملل
کو حقوق بشر
کو انسانیت و کو اخلاق و وجدانهای بیدار و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
در خیابانهای غزه جنگ صهیونیستها با فلسطنیان و در خیابانهای ایران جنگ برای حجاب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مرگ بر آمریکا و اسرائیل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به نظر من اسراییل باید هر چه سریعتر نابود بشه چون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مرگ بر اسرائیل کودک کش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
غربگداها ضررشان از آمریکا برای ملت ایران بیشتر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ملت ایران امثال تو نیستن که حقوق مفت بیاد بحسابشون،حرف ملت اینه هم شرق و هم غرب باید فقط در جهت پیشرفت کشور و منافع ملی و نه منافع امثال جنابتان و زاکانی و ...باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
از این به بعد همه دنیا می دانند چرا باید مرگ بر آمریکا و اسرائیل گفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
علاج کار صهیونیست ها زدن موشک های سنگین به آنهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
اسرائیل هم که نابود شد!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
خاک بر سر کشورهای عربستان و مصر و امارات و اردن پست خاک بر سر ملت و دولتشان که یکی از از دیگری پست تر و بی عرضه ترند اینها لیاقت نام مسلمان را هم ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
خاک بر سر حکومت مصر و اردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
صهیونیست ها میخواهند برگه برنده ای در دست داشته باشند
چونکه تا بحال بدجوری با حمایت غرب و ع بها
شکست خوردند
بعد از چند روز دم شون واسط پا میگذارند .مثل سگ هار و ترک میکنند
بی بی یابو با توهم خودش میخواهد اعتبار و اعتماد از دست رفته و جلوگیری از مهاجرت معکوس کند
ولی بیفایده است
مثل بادبادک توخالی بودند که ترکید
درست بشو نیست .سریع به کشورهای متبوع خودتان برگردید
بنفع تون است تا ذیر نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
بزودی فلسطین آزاد میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به امید خدا و با یاری مسلمین و آزادگان جهان
Iran (Islamic Republic of)
حمله تازه اسرائیل به رفح جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.
۰۸:۲۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
حمله تازه اسرائیل به رفح جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
غزه را نابود کرد حالا نوبت رفح هست خدا لعنتشون کنه اگر بخواهیم اسرائیل را نابود شود الان وقت موشک باران کردنش هست اونم از طریق حزب‌الله
آخرین اخبار