مخالفت گروه‌های بحرینی با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

گروه‌های مختلف بحرینی از تصمیم حاکمان این کشور در عادی سازی روابط با تل آویو انتقاد کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه‌های بحرینی اعلام کردند مخالف تصمیم این کشور حاشیه خلیج فارس برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

بر این اساس، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر نهضت اسلامی بحرین در بیانیه‌ای که توسط حزب الوفاق منتشر شد، اعلام کرد مخالف عادی سازی روابط بین کشور‌های عربی و اسرائیل است و توافقات حاصل شده بین بحرین و رژیم صهیونیستی، مغایر اراده مردم است.

وی افزود: اختلاف زیادی بین حاکمان و افراد تحت حکومت از لحاظ تفکر، ذهنیت، اهداف و علائق وجود دارد. حکومت‌ها در حال تجربه شکستی روانی هستند و می‌خواهند آن را بر مردم تحمیل کنند و مردم باید در برابر این شکست مقاومت کنند.

گروهی از انجمن‌های جامعه مدنی و سیاسی بحرین از جمله کانون وکلای بحرین نیز در بیانیه مشترک، مخالفت خود را با این توافق اعلام کردند. در این بیانیه اعلام شده است: "آنچه برآیند عادی سازی است، مورد حمایت عمومی قرار نخواهد گرفت، همان طور که نسل‌های مختلف بحرینی‌ها بر مبنای پایبندی به آرمان فلسطین بزرگ شده اند".

این در حالی است که روزنامه البلاد روز یکشنبه گزارش داد رئیس دیوان عالی بحرین به کارمندان قوه قضائیه دستور داده است از سیاست دولت انتقاد نکنند یا نظری ندهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار