رسانه صهیونیست: ترامپ و بن سلمان ذینفعان اصلی سازش بحرین و اسرائیل هستند

بنا به نوشته یک روزنامه صهیونیستی، هیچکس به اندازه رئیس جمهور آمریکا و ولیعهد عربستان از توافق ننگین بحرین با رژیم صهیونیستی منفعت نمی‌برد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک رسانه صهیونیست توافق ننگین عادی سازی روابط میان بحرین و رژیم صهیونیستی را توافقی با هدف ویژه خدمت به رئیس جمهور آمریکا و ولیعهد عربستان ارزیابی کرد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت هدف خاص از پیوستن بحرین به جمع کشور‌های عرب خائن به مردم فلسطین را تلاش دو منظوره برای سود رساندن همزمان به دونالد ترامپ در راستای اهداف انتخاباتی و نیز راهگشایی برای سعودی‌ها برای ملحق شدن به قافله سازش کنندگان با رژیم صهیونیستی دانست.

این رسانه صهیونیستی یادآور شد: بحرین با این توافق همزمان هم به رئیس جمهور آمریکا در آستانه انتخابات سرنوشت ساز نوامبر خدمت کرد و هم راه را برای علنی سازی روابط عربستان با اسرائیل هموار کرد.

یدیعوت آحارونوت البته خاطرنشان می‌کند سوابق روابط پنهانی بحرین نیز همانند امارات با رژیم صهیونیستی به دهه ۱۹۹۰ میلادی برمی گردد.

در بخشی از گزارش این روزنامه صهیونیستی تاکید شده است: بحرین مهمترین کشور برای سازش با اسرائیل نیست، اما عادی سازی روابط این کشور با تل‌آویو مسیر اعطای مشروعیت به اسرائیل را در نگاه اعراب حاشیه خلیج فارس هموار می‌کند.

یدیعوت آحارونوت با اشاره به اینکه اکثریت جمعیت بحرین شیعه هستند احتمال مخالفت‌های گسترده با عادی سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی را قابل پیش بینی می‌داند.

این رسانه صهیونیستی همچنین تاکید دارد دلیل عمده عادی سازی روابط میان بحرین و رژیم صهیونیستی به فاصله دو هفته از توافق ننگین امارات و اسرائیل اینست که دونالد ترامپ قصد دارد تا اندوخته‌ای از دستاورد‌های دیپلماتیک برای خود در آستانه انتخابات نوامبر ایجاد کند و آن را موجب مباهات خود در روز‌های سرنوشت ساز سیاسی قرار دهد. حتی این مسئله می‌تواند او را نامزد دستیابی به جایزه صلح نوبل کند.

یدیعوت آحارونوت بحرین را زمینه ساز دستیابی صهیونیست‌ها به خدماتی مفید توصیف می‌کند.

رسانه‌های صهیونیستی پیش از این اعلام کردند بحرین پیش از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، از عربستان چراغ سبز دریافت کرده بود. این در حالیست که سالهاست شرکت‌های صهیونیست با مسئولین بحرینی در ارتباط بوده و در این کشور فعالیت داشته‌اند.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز به نقل از برخی منابع، عربستان را بازیگردان اصلی توافق بحرین و رژیم صهیونیستی معرفی کرد. بنا به گفته این رسانه صهیونیست، بحرین تابع عربستان است. این موضوع به خوبی قابل درک است که عربستان پس از توافق با آمریکا، بحرین را به سوی عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها سوق داده است.

رسانه‌های صهیونیستی پیش بینی می‌کنند گام بعدی رئیس جمهور آمریکا اعلام پرواز‌های مستقیم میان سرزمین‌های اشغالی و مراکش است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۰:۲۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
گر چه در عرصه سیاست بین الملل ترامپ به چشم یک احمق درجه یک دیده میشود با این وجود به تنها کاری که اذعان داشت جامه ی عمل پوشاند دوشیدن گاوهای شیرده حکام مرتجع و جاهل عرب تا زمانیکه شیرشان خشک شود و با طرح معادله قرن و این عادی سازی ها باعث خواهد شد که طرح معامله قرن تبدیل به افتضاح قرن شود اگر مسلمانان جهان اسلام قیام کنند دلایل ما این است :
اول اینکه :
جمعیت میلیاردی مسلمانان جهان کتابی واحد دارند بنام قرآن مجید که از زمان مطرح شدن معامله قرن در اقصی نقاط جهان به آتش کشیده شده.....و مسلمانان جهان را جریحه دار کرده است.......
دوم اینکه :
پیامبر واحد تمام مسلمانان جهان محمدرسول الله(ص) است و اهانت به ایشان از زمان طرح معامله قرن شدت بیشتری گرفته و مسلمانان جهان را جریحه دار کرده است
سوم اینکه :
به قبله اول مسلمانان جهان یعنی قدس شریف که کانون ادیان الهی است از زمان مطرح شدن معامله قرن بی حرمتی وجسارت بیشتری از طرف صهیونیستها شده است............
بنابراین جهان اسلام با یک اتحاد و انسجام جهانی و وحدت کلمه ی جهانی در دنیای اسلام باید و واجب الوجوب است که مقابل طرح آمریکائی-اسرائیلی معامله قرن قیام جهانی کنند تا تبدیل به افتضاح قرن2000شود
آخرین اخبار