بازداشت ۷۴ نفر در پی اعتراضات در ملبورن استرالیا

پلیس استرالیا ۷۴ نفر از معترضان به محدودیت‌های ناشی از کرونا را در ملبورن استرالیا بازداشت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، در حالی که معترضان استرالیایی برای دومین روز، علیه قرنطینه و محدودیت‌های ناشی از کرونا در ملبورن تجمع کرده بودند، ۷۴ نفر از سوی پلیس بازداشت شدند.

بر اساس این گزارش، حدود ۲۵۰ نفر از معترضان در حالی که شعار «آزادی» و «قدرت برای مردم» را سر می‌دادند، از سوی افسران پلیس در بازار «ملکه ویکتوریا» محاصره شدند. معترضان همچنین به سوی نیرو‌های پلیس میوه پرتاب کردند.

همچنین در شبکه‌های اجتماعی، تصاویر نیرو‌های پلیس سوار بر اسب و در حالی که به سوی گروه‌های معترضان در داخل بازار یورش می‌بردند، منتشر شده است؛ همچنانکه گروه‌های پلیس ضد شورش در کنار میوه‌ها و سبزی‌ها در این بازار صف کشیده بودند.

گاردین به نقل از یکی از عکاسان نوشت: وقتی که معترضان شروع به برداشتن میوه‌ها و پرتاب آن‌ها به سوی نیرو‌های پلیس کردند، لحظات پرتنشی بود. معترضان همچنین فریاد می‌کشیدند: «این پلیس دولتی نیست» و «شما باید در جانب درست تاریخ بایستید».
پلیس ایالت ویکتوریا ۱۷۶ اخطار در خصوص نقض دستورالعمل‌های بهداشتی صادر کرده است.

پلیس همچنین حکم بازرسی خانه یک مرد ۴۴ ساله را به اتهام آنکه یکی از تحریک کنندگان در این اعتراضات بود، اجرا کرد. این مرد تا بعد از ظهر امروز یکشنبه در بازداشت پلیس بود و انتظار می‌رود متهم به تشویق و تحریک افراد شود.

سخنگوی پلیس مدعی شده است از اینکه بسیاری از معترضان رفتاری خشونت آمیز داشته اند و تهدید کرده اند، دست به خشونت علیه پلیس می‌زنند، ابراز ناامیدی می‌کند.

گفتنی است تا کنون بیش از ۳۳ هزار نفر در استرالیا به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از ۷۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار