ابتلای بیش از ۹۴ هزار مورد جدید به کرونا در هند

هند امروز از ابتلای بیش از ۹۴ هزار مورد جدید به کرونا و مرگ و میر بیش از هزار نفر دیگر خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، هند امروز یکشنبه از ابتلای ۹۴ هزار ۳۷۲ مورد ابتلای جدید به کرونا ویروس خبر داد که با این احتساب، موارد ابتلا به کرونا در این کشور از ۴.۷ میلیون نفر گذشته است. این در حالی است که شمار موارد ابتلا در شماری از ایالت‌های این کشور در میان بازگشایی برخی مشاغل، افزایش یافته است.

همچنین طبق آمار وزارت بهداشت، با ثبت یک هزار و ۱۱۴ مورد مرگ و میر جدید، شمار قربانیان کرونا در این کشور به ۷۸ هزار و ۵۸۶ مورد رسید.

در حالی که چندین ایالت هند به مانند دهلی نو و ایالت مرکزی «چتیسگر» نشان می‌دهند موارد ابتلا افزایشی بوده است، بیشترین موارد ابتلا از «مهاراشترا» بزرگترین ایالت این کشور بوده است که ۸ هزار و ۲۰۴ مورد ابتلا را گزارش کرده است.

«آدهاو تاکری» سروزیر ایالت مهاراشترا امروز یکشنبه در یک کنفرانس خبری از ساکنان این ایالت خواست تا تا ماسک زده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

در این ایالت غربی همچنین شمار مبتلایان به کرونا میلیونی شد و این ایالت در کنار کشور روسیه در میزان موارد ابتلا قرار گرفت.
این ایالت که محل زندگی ۱۳۰ میلیون نفر به شمار می‌رود و مومبای (بمبئی) پایتخت آن به شمار می‌رود، سبب بالا رفتن آمار ابتلا در هند شده است و با این حساب احتمال می‌رود شمار موارد ابتلا در این کشور تا چند روز آینده به ۵ میلیون نفر برسد.

گفتنی است هند بعد از آمریکا، بیشترین موارد ابتلا به کرونا را به ثبت رسانده است. آمریکا با دارا بودن بیش از ۶ میلیون و ۶۷۸ هزار نفر، رتبه نخست را در میان کشور‌های جهان داراست. همچنین هند با دارا بودن ۴ میلیون و ۷۶۴ هزار نفر، رتبه دوم را در میان کشور‌های جهان داراست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار