جولان کرونا در آسیای میانه و اوراسیا

آمار‌های موارد ابتلا به کرونا در کشور‌های ناحیه اوراسیا و آسیای میانه حاکی از آن است که میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از این بیماری به سرعت در این مناطق در حال افزایش است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از آناتولی، آمار‌های منتشر شده از سوی مقامات بهداشتی کشور‌های اوراسیا و آسیای میانه در روز گذشته نشان می‌دهد سرعت شیوع ویروس کرونا در این مناطق افزایش یافته است.

بنا بر آنچه وزارت بهداشت هند اعلام کرده است در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۹۴ هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و هزار و ۱۱۴ نفر نیز در این مدت جان خود را از دست داده‌اند.

به این ترتیب آمار کلی مبتلایان به کرونا در هند از مرز چهار میلیون و هفتصد هزار نفر گذشت. هند در پنج روز گذشته به طور متوالی هر روز آمار ابتلای جدید بالای ۹۰ هزار نفر ثبت کرده و در کمتر از یک هفته تعداد مبتلایان آن یک میلیون نفر افزایش یافته است. تاکنون ۷۸ هزار و ۵۸۶ نفر نیز در این کشور براثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

در کشور مولداوی اعلام شده است که در ۲۴ ساعت گذشته ۵۳۱ مورد ابتلای جدید شناسایی شده و آمار کلی مبتلایان آن به ۴۲ هزار و ۷۱۴ نفر رسیده است. ۱۱۸۸ نفر نیز در این کشور جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند.

ازبکستان با گزارش ۲۲۳ مورد جدید ابتلا به کرونا اعلام کرد آمار کلی آن به ۴۶ هزار و ۷۲۱ نفر رسیده است.

در آذربایجان ۱۳۵ ابتلای جدید گزارش شده و شمار کل مبتلایان در این کشور به ۳۸ هزار و ۱۷۲ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت تاجیکستان نیز اعلام کرد آمار مبتلایان آن به ۹۰۱۴ نفر افزایش یافته است.

در این میان این کشورها، امارات متحده عربی در منطقه خاورمیانه رکورد جدیدی در ابتلا به کرونا ثبت کرده است. بنا بر اعلام مقامات این کشور در ۲۴ ساعت گذشته، هزار و هفت نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و این رقم بالاترین آمار روزانه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این کشور محسوب می‌شود. به این ترتیب تعداد کل مبتلایان به ۷۸۸۴۹ نفر رسید.

بر اساس اعلام دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون در سراسر جهان ۹۱۷ هزار و ۱۰۰ نفر در ۱۸۸ کشور جان خود را بر اثر کرونا از دست داده‌اند و بیش از ۲۸ میلیون و ۵۸۰ هزار نفر نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار