فراخوان هنیه برای تشکیل دولت وحدت ملی در فلسطین

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به تشکیل دولت وحدت ملی با مسئولیت مشخص در فلسطین فراخواند و آن را مدخلی برای پایان دادن به چنددستگی و اختلاف عنوان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربی الجدید، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفتگو با تلویزیون رسمی «فلسطین» که از بیروت پخش می‌شود، به تشکیل دولت وحدت ملی با مسئولیت مشخص در فلسطین فراخواند.

هنیهاعلام کرد: دولت وحدت ملی در کرانه باختری و نوار غزه سه مسئولیت را بر عهده خواهد داشت که می‌تواند مدخلی برای پایان یافتن چند دستگی و اختلاف در فلسطین شود.

او افزود: مسئولیت دولت وحدت ملی، ابتدا یکپارچه کردن نهاد‌های تشکیلات خودگردان در کرانه باختری و در درجه دوم آماده‌سازی شرایط برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری سپس شورای ملی (پارلمان سازمان آزادی بخش) است.

رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد: پایان بخشیدن به محاصره تحمیلی علیه نوار غزه و مقابله با اسرائیل و طرح‌های آن در کرانه باختری سومین مسئولیت دولت وحدت ملی است.

او گفت: تشکیل دولت وحدت ملی آسان است؛ زیرا توافقنامه‌های زیادی وجود دارد که درباره این موضوع در آن صحبت شده است و کمیته‌ای ویژه بررسی نحوه پایان بخشیدن به اختلافات در فلسطین تشکیل شد که نتیجه نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی است که پنجشنبه گذشته به صورت همزمان از طریق ویدئو کنفرانس در رام الله و بیروت برگزار شد.

اسماعیل هنیه، برگزاری نشست دبیران کل گروه‌های مقاومت فلسطین را در «مرحله مهمی» برگزار شد و از جمله اهداف آن تلاش برای نجات طرح ملی، تقویت اوضاع داخلی فلسطین و اجازه ندادن به هیچ طرفی برای ایجاد شکاف در فلسطین بود.

رئیس دفتر سیاسی همچنین خواستار تدوین «طرحی فلسطینی» برای مقابله با طرح‌های صهیونیستی-آمریکایی شد و گفت: ملت فلسطین، طلایه دار ملت ما در حفظ قدس و مقابله با طرح‌های اسرائیلی است که هدف از آن، خارج کردن قدس از محیط فلسطینی، عربی، اسلامی، مسیحی و انسانی است.

اسماعیل هنیه در پایان خاطر تاکید کرد که قدس یک مسئله محوری است و باید با طرح‌هایی که قدس را هدف قرار می‌دهد مقابله کرد.

پنج شنبه گذشته نشست دبیران کل گروه‌های مقاومت با مشارکت محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای بررسی راه‌های مقابله با چالش‌های پیش روی مسئله فلسطین برگزار شد و گروه‌های مقاومت بر ضرورت تحقق وحدت ملی و مقاومت فراگیر تاکید کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۴:۱۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
پس از سالیان دراز عاقبت گروه های فلسطینی به این درک و اجماع قابل قبول و صحیح رسیدند که چاره کار اتحاد اتحاد اتحاد و وحدت کلمه و متحدالرویه تمام گروههای مقاومت فلسطینی است با این کار به جای اینکه هر کس بدنبال کارهای خودش باشد همه با تشریک مساعی بسوی یک هدف گام برمیدارند و داستان اختلاف قبایل برای نصب سنگ حجرالاسود در جایش که توسط مشارکت همه قبایل و با دستان مبارک محمدرسول الله(ص) در جای خودش انجام شد در اذهان تداعی میشود بنابراین با توکل به الله و استعانت از او از خداوند رحمان و رحیم خواستاریم که تشتت آراء وتفرقه را از بین گروه های فلسطینی بردارد و همه را برادروار همچون بنیانی مرصوص در یک صف واحد یک لوای واحد و یک هدف واحد قرار دهد.........که اگر چنین شود معامله قرن به افتضاح قرن تبدیل خواهد شد چون ان تنصرالله ینصرکم......وان حزب الله هم الغالبون........وان الله لایخلف المیعاد..........
آخرین اخبار