روسیه: اظهارات خصمانه متعددی علیه روسیه در پرونده ناوالنی مطرح شده است

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد در پرونده مسمومیت مخالف روس، اظهارات خصمانه‌ای زیادی علیه مسکو مطرح شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه روسیه امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد اظهارات خصمانه‌ای به دفعات علیه مسکو در پرونده وضع جسمانی «الکساندر ناوالنی» منتقد دولت این کشور مطرح شده است.

در این بیانیه آمده است: «درباره گمانه‌زنی‌های مطرح شده در زمینه سلامت اعصابِ ناوالنی باید گفت سال‌هاست که متخصصان ما در کشور و بسیاری در غرب اعلام کرده‌اند که ناتو با مواد شیمیایی از این قبیل کار می‌کند.»

این بیانیه در حالی منتشر شده است که «استفان سایبرت» سخنگوی دولت آلمان، چهارشنبه هفته گذشته مدعی شده بود در آزمایش‌های ناوالنی مشخص شده است که او با ماده شیمیایی «نوویچوک» (عامل اعصاب) سروکار داشته است.

دولت آلمان ادعا می‌کند: «ناوالنی مسموم شده و این اتفاق از سوی آلمان به شدت محکوم است.»

الکساندر ناوالنی مدتی پیش بر اثر مسمومیت به کما رفت و این باعث شد تا کشور‌های غربی بهانه‌ای جدید برای انتقاد علیه مسکو به دست بیاورند.

دو سال پیش نیز انگلیس مدعی بود ترور «سرگئی اسکریپال» جاسوس روس، و دخترش به دست دو مأمور اطلاعاتی از مسکو، با تایید مقامات عالی‌رتبه این کشور و با استفاده از همین ماده انجام شده است. این اتهامات در آن زمان نیز از سوی کرملین رد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار