آصفری در موافقت با طرح اصلاح تبصره ۱ ماده ۳۸ قانون آیین‌نامه داخلی:

افراد اجباری در کمیسیون‌ها کارایی لازم را ندارند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی گفت: افراد اجباری در کمیسیون‌ها کارایی لازم را ندارند و جابه‌جایی افراد از کمیسیون‌های دیگر نمی‌تواند بهره‌وری لازم را ایجاد کند.

افراد اجباری در کمیسیون‌ها کارایی لازم را ندارندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین آصفری، عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی و شوراها در صحن علنی امروز در موافقت با طرح اصلاح تبصره ۱ ماده ۳۸ قانون آیین‌نامه داخلی گفت: ما نمی‌توانیم مجلس را بدون کمیسیون قضایی بگذاریم و این کمیسیون یکی از نیازمندی‌های مجلس است که در این دوره، طرح‌ها و لوایحی باید در این کمیسیون بررسی شود تا نظرش به صحن بیاید.

او ادامه داد: مخالفان باید تبصره ماده ۳۸ توجه کنند که بر اساس آن، در دوره دهم مجلس هر کمیسیون که به حد نصاب مقرر در این ماده نرسیده است و کمیسیونی که نماینده متقاضی حائز شرایط مازاد بر سقف دارد، هیئت مشترک روسای شعب و هیئت رئیسه مجلس تا پانزده روز پس از تصویب نهایی این قانون می‌تواند حداقل و حداکثر تعداد مقرر در این ماده را، حداکثر برای سه کمیسیون و فقط یکبار تعیین و تغییر دهد.

آصفری بیان کرد: در دوره دهم مجلس دو کمیسیون فرهنگی و حقوقی و قضایی این مشکل حد نصاب را داشته است، در آن دوره رؤسای شعب حاضر شدند و اعضا را مشخص کردند و تعداد آن هم چندان اهمیتی ندارد. این کمیسیون می‌تواند با تصمیم روسای شعب و هیئت رئیسه، نمایندگان متقاضی و علاقه‌مند را انتخاب کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی و شوراها افزود: الان منتظر بودیم تا نمایندگانی که به دوره دوم انتخابات رفته‌اند، معلوم شوند و هیئت رئیسه تصمیم داشت این افراد را برای کمیسیون قضایی انتخاب کند. با توجه به شیوع کرونا و برگزار نشدن دوره دوم انتخابات، مجبور شدیم مجلس را بدون کمیسیون حقوقی و قضایی ادامه دهیم. 

او اظهار کرد: افراد اجباری در کمیسیون‌ها کارایی لازم را ندارند و جابه‌جایی افراد از کمیسیون‌های دیگر نمی‌تواند بهره‌وری لازم را ایجاد کند. باید به علاقه‌مندی نمایندگان توجه شود.

آصفری تصریح کرد: اگر به این طرح رأی داده نشود، به ناچار تعدادی از نمایندگان باید به اجبار در کمیسیون قضایی حاضر شوند و لازم است به رؤسای شعب این اختیار را بدهیم تا به تعدادی اجازه دهند کمیسیون قضایی شکل بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار