امیرآبادی فراهانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هیئت رئیسه امروز درباره تشکیل کمیسیون حقوقی تصمیم‌گیری می‌کند

عضو هیئت رئیسه مجلس از بررسی تشکیل کمیسیون حقوقی در نشست امروز این هیئت خبر داد.

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تعیین تکلیف کمیسیون حقوقی قضایی مجلس یازدهم گفت: هفته قبل طرحی در صحن پارلمان مطرح شد که قرار بود با تغییراتی در تبصره یک ماده ۳۸ آیین نامه داخلی مجلس، کمیسیون قضایی تشکیل شود، اما با مخالفت نمایندگان مواجه شد.

او افزود: کمیسیون حقوقی قضایی باید سریعا تشکیل شود، در حالی که این کمیسیون هنوز فقط ۸ عضو دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: قرار است امروز بعد از ظهر در جلسه هیئت رئیسه مجلس این موضوع مطرح شده و نسبت به تشکیل کمیسیون حقوقی قضایی تصمیم گیری شود.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه کمیسیون حقوقی قضایی یکی از کمیسیون‌های مهم مجلس است اظهار کرد: این کمیسیون در دوره دهم ۴۲ درصد قوانین مصوب مجلس در این کمیسیون به تصویب رسید، در حالی که مجموع سایر کمیسیون‌ها ۵۸ درصد قوانین را به تصویب رساندند.

او اضافه کرد: این کمیسیون در دوره قبل هم اقلیت اعضا را داشت و نمایندگان از حضور در این کمیسیون استقبال نکردند و کمتر از ۱۱ عضو داشت.

عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: انجام وظایف کمیسیون حقوقی قضایی به کمیت آن بستگی ندارد و اگر چند عضو کارشناس و کاربلد قضایی در آن باشند، خیلی راحت می‌توانند مسائل را دست بگیرند.

امیرآبادی فراهانی گفت: طبق اجازه آقای غضنفرآبادی از رئیس مجلس، قرار است جلسات این کمیسیون با همان تعداد اندک برگزار شود و نسبت به مصوبات مربوط به این کمیسیون به صورت استمزاجی رای گیری صورت گیرد تا در زمانی که این کمیسیون به صورت رسمی آغاز به کار کرد، مصوبات و رای گیری‌ها شکل قانونی به خود بگیرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار